Hoe werkt influencer marketing?
Influencer marketing is de moderne variant van mond-tot-mondreclame. Als bedrijf koop je advertentieruimte in op het kanaal van de influencer. Hij of zij deelt vervolgens content over jouw product of bedrijf. Deze content komt vervolgens bij veel van de volgers van de influencer terecht. Daardoor wordt jouw product gepromoot of de naamsbekendheid van jouw bedrijf vergroot. Zij verspreiden bijvoorbeeld een winactie, artikel, review of social media post om jouw bedrijf onder de aandacht te brengen.
Contact met jouw doelgroep
Bij een goede influencer marketingcampagne werk je samen met een influencer die in contact staat met jouw doelgroep. De volgers van de influencer hebben allemaal bepaalde interesses en behoren vaak tot dezelfde doelgroep. Onderzoek dus eerst wie de doelgroep van de influencer is en of dit overeenkomt met jouw doelgroep. Uiteraard is het ook belangrijk dat de match met de influencer er is. Deelt diegene alleen producten die 100% organisch zijn, maar is jouw product dat niet? Dan is de kans klein dat er een samenwerking komt.
Conversies vergroten
Een influencer is iemand met een voorbeeldfunctie en is in de ogen van de volgers betrouwbaar. De volgers hechten waarde aan de mening van de influencer en dus ook aan wat hij of zij van producten en diensten vindt. Is de influencer fan van jouw product? Dan is de kans groot dat de volgers het ook willen proberen! Via influencer marketing ontvang je zichtbaarheid bij jouw doelgroep, een goede review, backlinks en verkeer naar jouw campagnepagina. Het vergroot jouw conversies en veroorzaakt een positief effect.
Wil jij influencer marketing inzetten? De marketeers van ipsis denken graag met je mee. Neem voor meer informatie of alle mogelijkheden contact met ons op!
Ik wil persoonlijk advies