Wat is direct marketing?

Direct marketing gaat uit van de push strategie en wordt ook wel DM-marketing, dialoogmarketing of direct response marketing genoemd. Voorbeelden zijn (nieuws)brieven per e-mail of per post, telemarketing en persoonlijke verkoopgesprekken. Je selecteert een doelgroep, je zorgt voor een adressenbestand (een CRM tool is waardevol) en dan komt het moeilijkste gedeelte: je denkt na over de vorm waarin je jouw dienst of product aanbiedt.

Succesvolle direct marketing

Bijna iedereen wordt dagelijks overstelpt met informatie. Reclamefolders, brieven en e-mails stromen binnen. Niet alleen thuis, maar ook op de zaak. Hoe val je op in deze marketingstorm? Bedenk van tevoren goed wie je wil bereiken. Kies een doelgroep die perfect aansluit op wat jij te bieden hebt. Wees creatief. Vind een vorm die past bij jouw organisatie, maar die ook onderscheidend is. Heb je lef? Dat werkt zeker in je voordeel bij direct marketing. 

Maak een onvergetelijke eerste indruk 

Heb je een gerichte doelgroep en wil je deze effectief bereiken? Laat ons je helpen. Direct marketing is vaak onderdeel van en crossmediale strategie, waarin verschillende communicatiemiddelen elkaar versterken. Zowel online als offline. Als crossmediaal en creatief reclamebureau is ipsis in staat jouw doelen te vertalen in een verpletterende eerste indruk.

Meer weten? Neem dan contact met ons op. Wij adviseren je graag.

Wil jij meer informatie?

Vul onderstaande formulier in:

Naar tips en updates

Nieuwsbrief ontvangen?
Ik accepteer de privacyvoorwaarden