De voordelen van crossmediale communicatie

De crossmediale aanpak zorgt voor samenhang tussen de verschillende middelen die je inzet. Subtiele aanpassingen zorgen ervoor dat de boodschap aansluit bij elk gekozen medium en de bijbehorende doelgroep. Elk kanaal heeft namelijk andere eigenschappen. TV-commercials en outdoor reclame hebben een groot bereik, online adverteren is geschikt voor zeer specifieke segmentatie en een goede social mediastrategie zorgt voor hoge merkbetrokkenheid.

Crossmediale communicatie leidt tot:

  • Herhaling van de boodschap, waardoor deze beter blijft hangen;
  • Brede contentdistributie waardoor het vertrouwen in het merk toeneemt;
  • Kostenbesparing doordat zorgvuldig gecreëerde content optimaal wordt benut;
  • Groter en gerichter bereik;
  • Meer betrokkenheid bij de bestaande klanten;
  • Een compleet verhaal, de boodschap wordt afhankelijk van het gekozen medium steeds op een andere wijze belicht.

Customer journey

De crossmediale aanpak vraagt om goede voorbereiding. Je denkt namelijk vergaand na over de doelen en doelgroepen van jouw organisatie of de campagne die je wil gaan voeren. Het is goed om de customer journey als leidraad te nemen. Via welke wegen komen bestaande klanten binnen? Liggen er op andere gebieden nog kansen? Wat vindt de klant eigenlijk van jouw product of dienst? Van de customer journey leer je wat je goed doet, maar ook wat eventueel beter kan.

Ga jij voor een brede, crossmediale aanpak? Kom dan eens langs en praat met een van onze specialisten over de beste mogelijkheden. Neem contact met ons op voor meer informatie.

 

Crossmediaal concept voor Fiets.com

Wil jij meer informatie?

Vul onderstaande formulier in:

Naar tips en updates

Nieuwsbrief ontvangen?
Ik accepteer de privacyvoorwaarden