Nieuwe medewerkers werven is voor veel bedrijven een flinke uitdaging. Het vergt een andere aanpak dan het werven van klanten. Je spreekt de potentiële werknemer anders aan, je zet het bedrijf op een andere manier neer en gebruikt ook andere beelden. Om de personeelswerving en employee-branding goed op te zetten koos Schouten Techniek voor een werken-bij-website. Volledig ingericht op het werven van personeel.
Aparte werken-bij-website
Schouten Techniek is een allround installatiebedrijf. Het is een grote organisatie met veel werknemers. Ze zijn altijd op zoek naar nieuwe mensen die het team aan teamleiders, projectleiders, monteurs, installateurs en werkvoorbereiders komen aanvullen. Omdat personeelswerving een andere aanpak vergt dan het werven en informeren van (potentiële) klanten, ontstond de wens voor een aparte werken-bij-Schouten website.
Vanuit een brainstorm zijn de wensen geïnventariseerd en is er besproken wie de doelgroep is en waar zij behoefte aan hebben. Op basis van de informatie is onze designer Niels aan de slag gegaan met het ontwerp. Het uitgangspunt daarbij was dat het simpel en eenvoudig moest zijn. Geen poespas, maar gelijk duidelijk wat het doel is. Uiteraard is hierbij de huisstijl aangehouden en heeft de werken-bij-website een moderne uitstraling gekregen. Om de sfeer van Schouten Techniek kracht bij te zetten is er een mooie grote video bovenin de website geplaatst. Hierdoor krijgen potentiële werknemers gelijk een beeld van hoe het is om bij Schouten te werken.

Koppeling met Recruitee
Er is een koppeling gemaakt met Recruitee. Dit is een systeem waarmee je de flow van de vacatures kunt regelen. Zodra iemand solliciteert via de website, komt hier de reactie binnen en ontvangt de sollicitant een mail met een ontvangstbevestiging. Via dit systeem kan Schouten Techniek de reacties goed organiseren en beoordelen.
Duidelijk vacatureoverzicht
Bij de werken-bij-Schouten website draait het uiteraard om de vacatures. Daar is in het ontwerp en bij de bouw rekening mee gehouden. Zo zijn de vacatures ingedeeld in categorieën, zodat je als sollicitant makkelijk kunt filteren op het soort vacature waar je naar op zoek bent. Om de weg door de website en het solliciteren zo makkelijk mogelijk te maken zijn er opvallende call-to-action buttons toegevoegd.
De vacaturepagina zelf kan dankzij de GRID-indeling in het Umbraco CMS volledig naar wens worden ingedeeld. Sommige vacatures vereisen wat meer informatie dan anderen. Dankzij de flexibiliteit van het systeem, kan de lay-out eenvoudig worden aangepast. De vacature-pagina is overzichtelijk en bevat de belangrijkste informatie boven de ‘vouw’, zodat je altijd de juiste informatie direct te zien krijgt. Daarnaast zijn bepaalde specificaties duidelijk weergeven middels pictogrammen.
Het verhaal van Schouten Techniek
Bij het werven van personeel is het belangrijk om jouw bedrijf goed naar voren te brengen. Bij Schouten Techniek is er daarom niet alleen gekozen voor een mooie video, maar ook voor verhalen van medewerkers. Hiervoor hebben we interviews met diverse medewerkers afgenomen. Zo krijgen potentiële werknemers direct een beeld van hoe de cultuur binnen het bedrijf is en wie zijn of haar nieuwe collega’s worden.
Benieuwd naar hoe de werken-bij-Schouten website eruit ziet? Neem dan snel een kijkje!