Erik Luken, eigenaar van woonwinkel Luken in Nibbixwoud, heeft een duidelijke visie. Voor ipsis heel prettig, want Erik kon zijn wensen heel goed uitleggen. Naast een nieuwe website had Luken ook een nieuw logo en een nieuwe huisstijl nodig. Daarmee heeft Erik Luken onder andere zijn gevel en zijn bussen laten beletteren door ipsis.
Stap 1. Logo en huisstijl
Luken verkoopt raambekleding, vloeren en bedden. De woonwinkel is geen prijsstunter, er wordt uitsluitend kwaliteit verkocht en service en maatwerk zijn belangrijke speerpunten. Omdat veel mensen in de regio Luken kennen is de naam uitgangspunt geworden voor het logo. Er is gekozen voor strakke letters met een speels huisje als icoon in het logo. Het is meteen duidelijk waar het bij Luken om draait: jouw huis! De plus staat voor de diverse mogelijkheden die Luken biedt en wordt in allerlei communicatie-uitingen gebruikt. Ieder onderdeel heeft een eigen kleur plus, waardoor het onderscheid goed duidelijk wordt. Maar bovenal staat de plus voor de toegevoegde waarde van Luken. De plus van Luken staat voor het woonplezier dat je met hun producten aan je huis toevoegt.
Stap 2. Website
Sfeervol beeldmateriaal is belangrijk en daarom is gekozen voor een strak ontwerp en de kleur zwart, die goed afsteekt bij de mooie sfeerfoto’s. Het doel van de website is om mensen naar de winkel te trekken, waar ze kennis kunnen maken met het grote assortiment en de service van Luken. De foto’s op de website zijn bedoeld als inspiratiebron en moeten een goede indruk geven van het brede assortiment. Daarnaast wordt er op de homepage op een opvallende manier gelinkt naar de projecten. Klanten van Luken vertellen over hun ervaring met de winkel en de mogelijkheden die er zijn. Bezoekers van de website kunnen dus niet alleen inspiratie opdoen, ze kunnen ook de ervaringen van anderen bekijken en nieuwsberichten over acties, open dagen of nieuwe producten lezen. Bijkomend voordeel: nieuws, cases en andere actuele content draagt goed bij aan de online vindbaarheid en valt daarom ook onder de SEO strategie van ipsis.
Erik Luken is trots op de nieuwe huisstijl en de nieuwe website. Hij is een nieuwe weg ingeslagen en de nieuwe uitstraling sluit helemaal aan bij zijn toekomstvisie.
De reactie van Erik
“Ik heb verschillende offertes opgevraagd bij bedrijven in mijn regio en ik had meteen een goede klik met de mensen van ipsis. Zij kiezen voor een persoonlijke aanpak, net als ik. De projectaanpak was logisch, duidelijk en doelgericht. Het resultaat sluit helemaal aan bij wat ik mij van tevoren had voorgesteld, echt super en heel erg van deze tijd! De mensen van ipsis nemen de tijd voor je en verstaan hun vak. Ze komen snel met ideeën en ik kan altijd langskomen om zaken te bespreken. Ik heb de samenwerking daarom als heel prettig ervaren. De belofte is helemaal waargemaakt!”