Al eerder lieten wij het project crossmediaal concept voor Fiets.com zien. Daar mogen wij nu met trots een prachtige webshop aan toevoegen. Fiets.com verkoopt haar fietsen namelijk niet alleen in de twee winkels, maar ook online. De vorige webshop was toe aan vervanging en aan een frisse, nieuwe uitstraling.

Onze oplossingen

Voor de oude webshop van Fiets.com werd gebruik gemaakt van Magento. Hier waren zij niet helemaal tevreden over en de wens van Fiets.com was een eenvoudigere en gebruiksvriendelijkere oplossing. De webshop is gebouwd met Umbraco en de webshopmodule Merchello. Hierdoor is er een volledige maatwerk webshop tot stand gekomen. Er is een koppeling gemaakt met een externe partij voor het bestellen van de fietsen. Zodra een webshopbezoeker een fiets koopt via de webshop wordt deze direct besteld bij deze externe partij.

Bij de bestelling kan de klant kiezen of de fiets thuis bezorgd moet worden of afgeleverd bij één van de filialen bij Fiets.com. Daarnaast kan er bij de betaling worden gekozen tussen direct betalen met iDEAL of betalen in de winkel.

De juiste fiets snel gevonden

Om het de webshopbezoeker nog gemakkelijker te maken is er een zoekfunctie in de webshop gebouwd. Zodra iemand een zoekopdracht start wordt deze automatisch aangevuld met suggesties. Hierdoor vindt de bezoeker snel het juiste product.

Een andere manier waarop de webshopbezoeker snel bij de juiste fiets komt is de wizard. De bezoeker krijgt een aantal vragen en opties om zo bij de ideale fiets terecht te komen. Zo wordt er bijvoorbeeld gevraagd: welk model fiets zoekt u en in wat voor omgeving fietst u. Als alle vragen zijn ingevuld drukt de websitebezoeker op ‘toon mijn droomfiets’, vervolgens worden er een aantal fietsen getoond die aansluiten op de antwoorden van de bezoeker.

Informatief

De webshop bestaat niet alleen uit fietsen en accessoires, maar ook uit informatie voor de websitebezoeker. Deze informatie wordt getoond in de vorm van blogs, nieuwsberichten en de veelgestelde vragen. Daarnaast zijn er een aantal tekstpagina’s met onder andere informatie over de winkels, verzend- en retourinformatie en de werkplaats.

Fiets.com heeft regelmatig koopzondagen. Om deze extra te benadrukken komt er bij een nieuw bezoek aan de webshop een pop-up omhoog met informatie over de koopzondagen. Zo springt het meer in het oog en ziet de webshopbezoeker direct wanneer de volgende koopzondag is.

Goed in beeld

De fietsen die via de webshop verkocht worden moeten uiteraard wel goed in beeld worden gebracht. De fietsen worden mooi weergegeven met foto’s en een aantal fietsen worden nóg beter in beeld gebracht met een video. In samenwerking met Add Social heeft ipsis van een aantal fietsen productvideo’s gemaakt. Niet alleen voor de fietsen zijn er video’s gemaakt, ook de header van de webshop bevat een introductiefilm om direct een sfeerbeeld neer te zetten.

Wij zijn supertrots op deze uitgebreide, frisse en vernieuwende webshop. 

Marije Bregman Marije Bregman
Contentmarketeer
Marije Bregman

Al van jongs af aan ben ik gek op schrijven. Dat is in de loop der jaren alleen nog maar meer geworden. Ik vind het dan ook heerlijk dat ik mij als contentmarketeer iedere dag bezig mag houden met het creëren van content voor onze klanten.

Meer over Marije

Niels Laan Niels Laan
Visueel designer
Niels Laan

Ik ben al ruim 5 jaar hoofd visueel design en daarnaast ben ik ook lid van het MT bij ipsis. Mijn specialisme ligt bij het ontwerp van websites en apps. Ik houd me vooral bezig met de grotere projecten, maar voor kleine projecten draai ik ook zeker mijn hand niet om. Een leuk plaatje maken is voor mij niet voldoende. Mijn ontwerpen zijn goed doordacht en leveren resultaten op. Ik vind het leuk om met de klant mee te denken en deze te betrekken in het ontwerpproces!

Vincent Castenmiller Vincent Castenmiller
Directeur-eigenaar
Vincent Castenmiller

Ik ben trots op ons creatieve team en ik krijg energie van het goede contact met onze klanten. Elke dag ga ik met een brede lach naar kantoor!

Meer over Vincent