Het vinden van goed personeel is moeilijk; in bepaalde branches staat men werkelijk te springen om personeel. Zaak om je te onderscheiden. Dat is het credo in de personeelscampagne van ipsis voor metaalbewerker Snaas.

Onze oplossingen

Crossmediale campagne

De nieuwe personeelscampagne van Snaas bestaat uit billboards, toiletreclame in uitgaansgelegenheden en een radioreclame. Alle ondersteund door de website www.maakhetinmetaal.nl en een sms-campagne. Geïnteresseerden die sms'en worden doorverwezen naar de campagnewebsite. Een crossmediale campagne in de ware zin van het woord.

Verbetering imago

Directeur Jeroen Snaas ziet deze groots opgezette campagne als een investering op meerdere fronten: “Wij zien dit niet alleen als een investering in het vinden van nieuwe medewerkers, maar vooral als een middel om ons positieve imago te verbeteren. We verwachten dat als we in de nabije toekomst weer personeel nodig hebben, wij ook prima met een kleine herhalingscampagne uit de voeten kunnen.”

Zomer ideale tijd voor personeelscampagne

Schoolverlaters vormen een belangrijke groep van de potentiële werknemers. Niet alleen voor Snaas, maar voor veel bedrijven; van international tot mkb-'er. De opleiding is afgerond en men staat te popelen om aan de slag te gaan, maar waar? Dit is de reden om de personeelscampagne voor Snaas vlak voor de zomervakantie te laten plaatsvinden. Daarnaast is de zomer een periode waarin veel werknemers van baan switchen.

Tijdens de vakantie worden veel werknemers namelijk geïnspireerd door een andere omgeving en durven zij de stap aan om de vertrouwde werkplek en de zekerheden op te geven voor een nieuwe carrière. Volgens een onderzoek in opdracht van wervings- en selectiebureau TheLadders.com blijkt dat met name managers de zomerperiode zien als dé toptijd om van werkgever te wisselen. De maand juni is dus een ideale maand voor een personeelscampagne.