Employer Branding – schoonmaken is een vak, ons vak!

De schoonmaakbranche is een lastige branche als het gaat om het aantal openstaande vacatures, maar ook om personeelsbehoud. Aan schoonmaken kleeft vaak nog een negatief imago, terwijl er ook ontzettend veel voordelen aan zitten. Zo is een baan als schoonmaker heel goed te combineren met een andere baan, gezin, mantelzorg of studie. Je kunt namelijk 24/7 aan de slag. Daarnaast ligt het salaris boven het minimumloon en is er voor iedereen wel een geschikte werkplek. DKF Group heeft namelijk een zeer divers klantenportfolio. Van apotheken, autodealers, kantoren t/m events. Je kunt ’s nachts werken, overdag, alleen of in teamverband.

Schoonmaken is een vak, ons vak!

Klinkt als de ideale baan, maar ook bij de eerste advertenties zag je dat het imago nog wel wat opgefrist kan worden. We zijn daarom gestart met een employer brandingcampagne, waarbij we de voordelen van het vak hebben uitgelicht.

Tot onze grote verbazing hebben we ook een aantal negatieve reacties ontvangen. Dit ging voornamelijk om het aantal uur wat werd weergegeven, men vond het te weinig.” Aldus Jamie Kronenburg – DKF Group. “Dankzij snel schakelen met ipsis hebben we de inhoud iets aangepast, waardoor dit negatieve sentiment snel veranderde’.

Traffic-campagne - de eerste kandidaten

In de tweede fase zijn we verder gegaan met 2 lokale advertenties gericht op websiteverkeer. Dit leverde bijna 5000 websitebezoekers op en de eerste nieuwe medewerkers! 

“Tot nu toe hebben wij de campagnes als fijn ervaren. Wij hebben nu 6 kandidaten een arbeidsovereenkomst aangeboden waarvan 4 kandidaten op eigen verzoek binnen de proeftijd zijn afgehaakt. De overige twee kandidaten functioneren goed en wij hopen dat zij nog lang ons team zullen versterken.” 

 

Leadcampagne – 45 kandidaten binnen 48 uur!

Inmiddels draait ook de leadcampagne, waarbij wij binnen 48 uur de eerste 45 reacties al mochten ontvangen! De medewerkers van DKF Group zijn direct gestart met de eerste belronde en de eerste uitnodigingen zijn verstuurd. We zijn benieuwd waar de teller op eindigt.

Het succes van Wonderkind en het lef om te investeren

Wij zijn partner van Wonderkind. Deze recruitmenttool maakt het mogelijk om heel gericht te adverteren op werkzoekenden binnen jouw branche. Ook de groep die latent op zoek is naar een nieuwe baan kan bereikt worden dankzij de verfijnde data van Wonderkind. Jouw advertenties worden geplaatst op Facebook, LinkedIn, Instagram en via Google Display. Dankzij een perfecte afstemming tussen deze online kanalen is de click true rate met regelmaat boven de 3%. 

Kan je dan voor €450,- al meteen resultaat verwachten? Ja dat kan, maar wil je het echt goed doen, dan adviseren wij de campagne goed op te bouwen. Investeer eerst in jouw employer brand. Maak mensen bewust van jouw goede werkgeverschap. Vervolgens ga je door met campagnes die potentiële kandidaten attenderen op de lopende vacatures. Je wekt hun interesse. In de laatste fase ga je oogsten en sluit je af met een leadcampagne. DKF Group durfde het aan om te investeren. Zij weten dat het lastig is om zomaar een groep kandidaten binnen te halen. Je ziet dan ook dat hun lef beloond wordt. 

Wil jij in deze moeilijke arbeidsmarkt ook succes boeken en jouw openstaande vacatures altijd snel vervuld hebben? Neem dan contact met ons op! Wij helpen je graag.

Meer informatie
Vincent Castenmiller Vincent Castenmiller
Directeur-eigenaar
Vincent Castenmiller

Ik ben trots op ons creatieve team en ik krijg energie van het goede contact met onze klanten. Elke dag ga ik met een brede lach naar kantoor!

Meer over Vincent

Annemieke Kreune Annemieke Kreune
Grafisch vormgever / videograaf
Annemieke Kreune

In het team van ipsis word ik elke dag weer gemotiveerd en geïnspireerd om samen voor het beste resultaat te gaan, een tevreden klant!

Meer over Annemieke

0229272700