Een logo, visitekaartjes, briefpapier en advertenties: het grafisch ontwerp moet staan als een huis. Conform huisstijl, met gevoel voor stijl én passend bij het bedrijf. De designers van ipsis hebben de afgelopen tijd niet stil gezeten en hebben naast prachtige websites ook mooie logo’s, advertenties en huisstijlen ontworpen. Benieuwd naar de vele mogelijkheden van vormgeving? Bekijk dan onze recente projecten.
Huisstijl en logo voor Luken
Luken slaat een nieuwe weg in en kiest daarom ook voor een nieuw logo met bijpassende huisstijl. De woon- en slaapwinkel uit Nibbixwoud verkoopt onder meer raambekleding, vloeren en bedden. Luken is een gevestigde naam in West-Friesland en daarom is besloten dat de naam leidend zou zijn in het ontwerp. Er is gekozen voor strakke letters met een speels huisje als icoon in het logo. Het is meteen duidelijk waar het bij Luken om draait: jouw huis! De plus staat voor de diverse mogelijkheden die Luken biedt en wordt in allerlei communicatie-uitingen gebruikt. Ieder onderdeel heeft een eigen kleur plus, waardoor het onderscheid goed duidelijk wordt. Maar bovenal staat de plus voor de toegevoegde waarde van Luken. De plus van Luken staat voor het woonplezier dat je met hun producten aan je huis toevoegt. Benieuwd naar de website van Luken? Die is in de maak. Wij zijn hard aan het bouwen en hij gaat binnenkort live!
Logo en visitekaartje voor Nicole Avontuur
De website van Nicole Avontuur heb je wellicht al bewonderd in deze case. Naast de website mochten onze designers ook aan de slag met het logo en het visitekaartje. Er is gekozen om de twee o’s in voor- en achternaam te combineren. Zo ontstaan er als het ware twee trouwringen. Dat matcht met het werk van Nicole: haar- en make-upstyling voor bruiden. Het logo is strak, simpel en toch vrouwelijk. Nicole haar werk is persoonlijk, voor veel bruiden is de klik met hun styliste erg belangrijk. Daarom is op het visitekaartje is een foto te zien waarop Nicole aan het werk is. Je krijgt dus een heel goed beeld van wie zij is en wat ze doet.
Advertentie Fiets.com
Voor Fiets.com zetten wij ieder jaar grote campagnes op: advertenties op social media, de webshop, bannercampagnes en Google ads, alles wordt op elkaar afgestemd. Maar ook offline wordt er geadverteerd. Dit jaar gaan we voor een nieuwe aanpak met de opvallende kleur rood. Er is gekozen voor een nieuwe stijl om de advertenties met acties nog meer op te laten vallen. Die worden gecombineerd met duidelijke taal, samen met de pakkende kreten springen de advertenties meteen in het oog.
Restyle voor Lisanne’s Kapsalon
Soms staat er al een huisstijl, maar is het gedateerd, voldoet het niet meer aan de wensen of is het bedrijf toe aan iets nieuws. In het geval van Lisanne’s Kapsalon is er een tijdje geleden een logo en visite-/ afsprakenkaartje ontworpen met een felgroene kleur. Op dit moment wordt de kapsalon verbouwd en is gekozen voor een nieuwe, subtiele kleur tegeltjes. Zo ontstond het idee om het logo en het afsprakenkaartje ook deze kleur te geven. Een verandering in huisstijl is dus niet altijd ingrijpend, soms gaat het om subtiele aanpassingen die de uitstraling net weer even opfrissen.
Busbelettering Botman
Vormgeving gaat verder dan het ontwerpen van logo’s en visitekaartjes. Voor Botman hebben wij de busbelettering mogen verzorgen. De nieuwe donkerblauwe bussen van Botman worden zowel voor Botman slaapcomfort als voor Neptune gebruikt. Daar wordt in het ontwerp rekening mee gehouden. De bus bevat aan de ene kant een beeld voor het slapen in huis en aan de andere kant een beeld dat het slapen op het water symboliseert. Zo worden beide bedrijven mooi uitgebeeld. Daarnaast komen beide logo’s terug op de bus.
Ook toe aan nieuwe vormgeving?
Ben jij toe aan een frisse, nieuwe huisstijl? Of heeft jouw startup een heel nieuw visueel concept nodig? Dan gaan wij graag met jou om tafel. Neem contact met ons op voor een afspraak.