Een logo, visitekaartjes, briefpapier en advertenties: het grafisch ontwerp moet staan als een huis. Conform huisstijl, met gevoel voor stijl én passend bij het bedrijf. De designers van ipsis hebben de afgelopen tijd niet stil gezeten en hebben naast prachtige websites ook mooie logo’s, advertenties en huisstijlen ontworpen. Benieuwd naar de vele mogelijkheden van vormgeving? Bekijk dan onze recente projecten.

Huisstijl en logo voor Luken

Luken slaat een nieuwe weg in en kiest daarom ook voor een nieuw logo met bijpassende huisstijl. De woon- en slaapwinkel uit Nibbixwoud verkoopt onder meer raambekleding, vloeren en bedden. Luken is een gevestigde naam in West-Friesland en daarom is besloten dat de naam leidend zou zijn in het ontwerp. Er is gekozen voor strakke letters met een speels huisje als icoon in het logo. Het is meteen duidelijk waar het bij Luken om draait: jouw huis! De plus staat voor de diverse mogelijkheden die Luken biedt en wordt in allerlei communicatie-uitingen gebruikt. Ieder onderdeel heeft een eigen kleur plus, waardoor het onderscheid goed duidelijk wordt. Maar bovenal staat de plus voor de toegevoegde waarde van Luken. De plus van Luken staat voor het woonplezier dat je met hun producten aan je huis toevoegt. Benieuwd naar de website van Luken? Die is in de maak. Wij zijn hard aan het bouwen en hij gaat binnenkort live!  

Logo en visitekaartje voor Nicole Avontuur

De website van Nicole Avontuur heb je wellicht al bewonderd in deze case. Naast de website mochten onze designers ook aan de slag met het logo en het visitekaartje. Er is gekozen om de twee o’s in voor- en achternaam te combineren. Zo ontstaan er als het ware twee trouwringen. Dat matcht met het werk van Nicole: haar- en make-upstyling voor bruiden. Het logo is strak, simpel en toch vrouwelijk. Nicole haar werk is persoonlijk, voor veel bruiden is de klik met hun styliste erg belangrijk. Daarom is op het visitekaartje is een foto te zien waarop Nicole aan het werk is. Je krijgt dus een heel goed beeld van wie zij is en wat ze doet.

Advertentie Fiets.com

Voor Fiets.com zetten wij ieder jaar grote campagnes op: advertenties op social media, de webshop, bannercampagnes en Google ads, alles wordt op elkaar afgestemd. Maar ook offline wordt er geadverteerd. Dit jaar gaan we voor een nieuwe aanpak met de opvallende kleur rood. Er is gekozen voor een nieuwe stijl om de advertenties met acties nog meer op te laten vallen. Die worden gecombineerd met duidelijke taal, samen met de pakkende kreten springen de advertenties meteen in het oog.

Restyle voor Lisanne’s Kapsalon

Soms staat er al een huisstijl, maar is het gedateerd, voldoet het niet meer aan de wensen of is het bedrijf toe aan iets nieuws. In het geval van Lisanne’s Kapsalon is er een tijdje geleden een logo en visite-/ afsprakenkaartje ontworpen met een felgroene kleur. Op dit moment wordt de kapsalon verbouwd en is gekozen voor een nieuwe, subtiele kleur tegeltjes. Zo ontstond het idee om het logo en het afsprakenkaartje ook deze kleur te geven. Een verandering in huisstijl is dus niet altijd ingrijpend, soms gaat het om subtiele aanpassingen die de uitstraling net weer even opfrissen.

Busbelettering Botman

Vormgeving gaat verder dan het ontwerpen van logo’s en visitekaartjes. Voor Botman hebben wij de busbelettering mogen verzorgen. De nieuwe donkerblauwe bussen van Botman worden zowel voor Botman slaapcomfort als voor Neptune gebruikt. Daar wordt in het ontwerp rekening mee gehouden. De bus bevat aan de ene kant een beeld voor het slapen in huis en aan de andere kant een beeld dat het slapen op het water symboliseert. Zo worden beide bedrijven mooi uitgebeeld. Daarnaast komen beide logo’s terug op de bus.

Ook toe aan nieuwe vormgeving?

Ben jij toe aan een frisse, nieuwe huisstijl? Of heeft jouw startup een heel nieuw visueel concept nodig? Dan gaan wij graag met jou om tafel. Neem contact met ons op voor een afspraak.

Rixt Zijlstra Rixt Zijlstra
Grafisch vormgever
Rixt Zijlstra

Grafisch vormgeven is een bijzonder vak. Het geeft altijd weer een kick als je één van je ontwerpen terugziet en supertrots bent op het resultaat. Hoe klein of groot een communicatiemiddel ook is, het ontwerp moet zeggen: ‘Dit is ons bedrijf en hier staan wij voor’. Deze uitdaging ga ik graag samen met jou aan. Wat kan ik voor je doen?

Niels Laan Niels Laan
Visueel designer
Niels Laan

Ik ben al ruim 5 jaar hoofd visueel design en daarnaast ben ik ook lid van het MT bij ipsis. Mijn specialisme ligt bij het ontwerp van websites en apps. Ik houd me vooral bezig met de grotere projecten, maar voor kleine projecten draai ik ook zeker mijn hand niet om. Een leuk plaatje maken is voor mij niet voldoende. Mijn ontwerpen zijn goed doordacht en leveren resultaten op. Ik vind het leuk om met de klant mee te denken en deze te betrekken in het ontwerpproces!

Vincent Castenmiller Vincent Castenmiller
Directeur-eigenaar
Vincent Castenmiller

Ik ben trots op ons creatieve team en ik krijg energie van het goede contact met onze klanten. Elke dag ga ik met een brede lach naar kantoor!

Meer over Vincent

Yvonne Luken Yvonne Luken
Accountmanager
Yvonne Luken

Voordat ik bij ipsis kwam werken, heb ik al regelmatig met mijn nieuwe collega’s te maken gehad. Ik ben begonnen als accountmanager bij Add Social en sinds 1 oktober 2018 mag ik mij ook accountmanager van ipsis noemen. Nu heb ik er dus nog meer leuke collega’s bij! Ik verdeel mijn tijd nu tussen ipsis en Add Social en dit bevalt me erg goed. Het grote voordeel hiervan is dat ik het volledige pakket van crossmediale marketing kan aanbieden aan onze (potentiële) klanten. Wil je meer weten over wat wij te beiden hebben dan kom ik graag bij je langs om hierover in gesprek te gaan.