De basis
Ieder bedrijf heeft een naam nodig en daarom was dit de eerste stap. Na een interne brainstorm zijn er een aantal bedrijfsnamen naar voren gekomen. Deze werden voorgelegd aan Arnaud en al snel bleek dat ‘Het Rekenlokaal’ dé naam moest worden!
Op basis van de naam werd het logo en de huisstijl uitgewerkt. Er werd een kleurschema bepaald, passende beelden gezocht en het juiste lettertype bepaald. Nadat er een definitief logo was gekozen, werden ook de visitekaartjes besteld en het briefpapier opgemaakt. In de tussentijd werd er ook gestart met het inboundmarketingplan. Hiermee werd een goede basis gelegd voor na de livegang van de website.
De website
Maar met alleen de basis ben je er nog niet. Om de diensten van Het Rekenlokaal bekend te maken aan nieuwe potentiële klanten moest er uiteraard ook een website worden ontworpen en ontwikkeld. Het Rekenlokaal is een WebStart Design Plus website. Dit houdt in dat er veel vrijheid was in ontwerp en functionaliteiten. Hierdoor is de website van Het Rekenlokaal volledig afgestemd op de wensen van Arnaud. Het is een eigentijdse, frisse en moderne website geworden met functionaliteiten als een nieuwsoverzicht, dienstenmenu, de mogelijkheid om online een pakket samen te stellen en F.A.Q.-module.
Na livegang
Nadat de website technisch stond, was het tijd om teksten te schrijven en de website te vullen. Op het moment dat dit volledig naar wens was is de knop omgezet en stond Het Rekenlokaal live! De website is nu toegankelijk voor publiek. Omdat het een volledig nieuw bedrijf is, moet het publiek wel bekend worden gemaakt met Het Rekenlokaal. Op basis van het eerder gemaakte marketingplan zijn we van start gegaan om de vindbaarheid te optimaliseren en bezoekers naar de website te trekken. Daarnaast is Add Social gestart met campagnes op diverse social mediakanalen.
Met dit totale pakket helpen wij Arnaud om Het Rekenlokaal tot een groot succes te brengen!