Wanneer je start met een nieuw bedrijf komt er veel op je af. Waar begin je? Nadat Arnaud Korthouwer zijn idee om een eigen bedrijf op te starten had omgezet naar een goed businessplan, was het tijd om ipsis in te schakelen. Wij hadden de eer om een bedrijfsnaam te bedenken, logo en huisstijl te ontwerpen en een website te bouwen. Om vervolgens zijn nieuwe bedrijf een boost te geven met diverse marketingactiviteiten. Een volledig pakket dus! Lees hier alles over dit mooie project.

De basis

Ieder bedrijf heeft een naam nodig en daarom was dit de eerste stap. Na een interne brainstorm zijn er een aantal bedrijfsnamen naar voren gekomen. Deze werden voorgelegd aan Arnaud en al snel bleek dat ‘Het Rekenlokaal’ dé naam moest worden!

Op basis van de naam werd het logo en de huisstijl uitgewerkt. Er werd een kleurschema bepaald, passende beelden gezocht en het juiste lettertype bepaald. Nadat er een definitief logo was gekozen, werden ook de visitekaartjes besteld en het briefpapier opgemaakt. In de tussentijd werd er ook gestart met het inboundmarketingplan. Hiermee werd een goede basis gelegd voor na de livegang van de website.

De website

Maar met alleen de basis ben je er nog niet. Om de diensten van Het Rekenlokaal bekend te maken aan nieuwe potentiële klanten moest er uiteraard ook een website worden ontworpen en ontwikkeld. Het Rekenlokaal is een WebStart Design Plus website. Dit houdt in dat er veel vrijheid was in ontwerp en functionaliteiten. Hierdoor is de website van Het Rekenlokaal volledig afgestemd op de wensen van Arnaud. Het is een eigentijdse, frisse en moderne website geworden met functionaliteiten als een nieuwsoverzicht, dienstenmenu, de mogelijkheid om online een pakket samen te stellen en F.A.Q.-module.

Na livegang

Nadat de website technisch stond, was het tijd om teksten te schrijven en de website te vullen. Op het moment dat dit volledig naar wens was is de knop omgezet en stond Het Rekenlokaal live! De website is nu toegankelijk voor publiek. Omdat het een volledig nieuw bedrijf is, moet het publiek wel bekend worden gemaakt met Het Rekenlokaal. Op basis van het eerder gemaakte marketingplan zijn we van start gegaan om de vindbaarheid te optimaliseren en bezoekers naar de website te trekken. Daarnaast is Add Social gestart met campagnes op diverse social mediakanalen.

Met dit totale pakket helpen wij Arnaud om Het Rekenlokaal tot een groot succes te brengen!

Bekijk het resultaat

Bekijk Het Rekenlokaal
Rixt Zijlstra Rixt Zijlstra
Grafisch vormgever
Rixt Zijlstra

Grafisch vormgeven is een bijzonder vak. Het geeft altijd weer een kick als je één van je ontwerpen terugziet en supertrots bent op het resultaat. Hoe klein of groot een communicatiemiddel ook is, het ontwerp moet zeggen: ‘Dit is ons bedrijf en hier staan wij voor’. Deze uitdaging ga ik graag samen met jou aan. Wat kan ik voor je doen?

Meer over Rixt

Jeroen Oostwouder Jeroen Oostwouder
Webdeveloper
Jeroen Oostwouder

Persoonlijke ontwikkeling op technisch gebied is mijn drijfveer. Nieuwe technieken leren en kijken waar deze efficiënt zijn toe te passen.

Meer over Jeroen

Marije Bregman Marije Bregman
Marketeer
Marije Bregman

Al van jongs af aan ben ik gek op schrijven. Dat is in de loop der jaren alleen nog maar meer geworden. Ik vind het dan ook heerlijk dat ik mij als contentmarketeer iedere dag bezig mag houden met het creëren van content voor onze klanten.

Meer over Marije

Vincent Castenmiller Vincent Castenmiller
Directeur-eigenaar
Vincent Castenmiller

Ik ben trots op ons creatieve team en ik krijg energie van het goede contact met onze klanten. Elke dag ga ik met een brede lach naar kantoor!

Meer over Vincent

0229272700