Goed personeel werven met de juiste aanpak

Personeel werven vergt een hele andere aanpak dan klanten werven. Van klanten wil je immers wat anders dan van een potentiële kandidaat. Je spreekt ze anders aan, gebruikt andere beelden en de weg naar conversie verloopt anders dan bij een klant. Recruitment marketing is een gerichte strategie en aanpak die wordt ingezet om kandidaten te vinden, te binden en te overtuigen om te solliciteren. Er zijn diverse marketingmiddelen die hiervoor in worden gezet. Denk hierbij aan content marketing, e-mailmarketing en social mediacampagnes. Via deze middelen worden de kandidaten getriggerd om vervolgens over te gaan op actie en de sollicitatie te voltooien.

Wat houdt recruitment marketing in?

Bij recruitment marketing bouwen we aan de employer brand. Jouw bedrijf wordt dus op de kaart gezet als hét bedrijf waarbij je wil werken. Dit wordt onder andere gedaan door ervaringsverhalen van medewerkers, beelden achter de schermen en activiteiten buiten werktijd (zoals personeelsuitjes) te delen.

Daarnaast is het belangrijk om de vacatures goed te verspreiden op de juiste kanalen. De potentiële kandidaat moet zich bewust worden van de vacature. Met de juiste marketingmix creëren we meer bereik en zichtbaarheid voor de vacature.

De laatste twee onderdelen van recruitment marketing zijn het opbouwen en onderhouden van kandidaat-relaties en het bijhouden van alle stappen rondom het werven.

Unieke content is onmisbaar bij recruitment marketing

Bij recruitment marketing draait alles om de juiste uitingen en op de juiste kanalen aanwezig zijn. Zet je een campagne op, dan is unieke content onmisbaar. Je wil het DNA van jouw bedrijf laten zien en de sfeer binnen het team tonen. Dit kan alleen met eigen foto’s, teksten en video’s. Het geeft de kandidaat een eerlijk beeld van hoe het bedrijf is.

Deze unieke content wil je natuurlijk ook op 1 platform delen. Een aparte werken-bij-website raden we dan ook zeker aan. Hierop heb je voldoende ruimte om vacatures goed uit te lichten, de juiste beelden te tonen en teksten te plaatsen die de doelgroep aanspreken. Kortom: recruitment marketing vergt een hele andere aanpak dan de marketing die je inzet voor klantwerving.

Ook meer kandidaten voor jouw vacature vinden?

Recruitment gaat steeds meer richting marketing. De kandidaten moeten worden verleid en overtuigd worden om bij jou te willen werken. Wil jij de juiste kandidaten vinden voor jouw vacatures? Wij bouwen aan jouw bedrijfsimago en ontwikkelen content en campagnes gericht op jouw doelgroep. Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

  • Schrijf me in voor de nieuwsbrief