Een sterk merk

Een goed logo is onderscheidend, heeft een uitstraling die bij de organisatie past en is herkenbaar. Als het logo en de huisstijl goed in elkaar zitten verhoogt dat de professionaliteit en daarmee ook de betrouwbaarheid van de organisatie. Het gewenste imago wordt onder meer nagestreefd met een passende visuele stijl en draagt dus flink bij aan het op poten zetten van een sterk merk.

Branding

De term branding is eigenlijk een populair woord voor positionering en dan vooral door het tonen van de persoonlijkheid van de organisatie. Natuurlijk is een unieke dienst of een onderscheidend product erg prettig wanneer je een positie in de markt probeert te verkrijgen, maar persoonlijkheid is minstens zo belangrijk. Succesvolle branding hangt nauw samen met de keuze voor de juiste visuele stijl.

Het ontwerpproces

Een goed logo is meer dan een afbeelding gecombineerd met de bedrijfsnaam. Het is een zorgvuldig samengesteld beeldmerk dat past bij de beleving van de doelgroep. Daarbij moet het logo toepasbaar zijn. Op briefpapier, online, op folders en in autobelettering. De vormgevers van ipsis begrijpen dit. Met hun uitgebreide en actuele kennis van diverse softwareprogramma’s zijn zij in staat een logo te maken dat aan alle eisen voldoet én de juiste snaar weet te raken.

Huisstijlbewaking

Huisstijl en logo moeten consistent worden toegepast. Dit bevordert de herkenbaarheid en geeft de organisatie een betrouwbaar gezicht. ipsis bewaakt jouw huisstijl en zorgt ervoor dat deze altijd goed tot zijn recht komt. Wij zijn kritisch en dankzij onze ervaren blik worden slordigheden voorkomen.

Ben jij toe aan een frisse, nieuwe huisstijl? Of heeft jouw startup een heel nieuw visueel concept nodig? Praat dan eens met de designers van ipsis. Neem contact met ons op voor een afspraak.

Wendy Brockhoff

Wil jij meer informatie?

Vul onderstaande formulier in:

Naar tips en updates

Nieuwsbrief ontvangen?
Ik accepteer de privacyvoorwaarden