Salco B.V. is producent en leverancier van industriële bedrijfsdeuren. Zij zijn al jaren klant bij ipsis en streven naar langjarige relaties met klanten en opdrachtgevers. Dit doen zij door hun Westfriese roots te combineren met een sterke internationale oriëntatie. Jaren terug heeft ipsis de website voor Salco mogen ontwikkelen, waarop zij hun bedrijfsdeuren konden tonen. Nu werd de website wat gedateerd en werd het tijd voor een moderne, snelle en interactieve website. De nieuwe website draait inmiddels en mag er zeker zijn!

Nieuwe website via de scrum-aanpak

Het project verliep op de scrum-manier. Bij scrum draait het om de eindgebruiker en dus de klanten van Salco. Met dat in ons achterhoofd zijn we gestart met de eerste workshop samen met Salco. Tijdens deze workshop kregen wij een goed beeld van de wensen en eisen van Salco. Waar moet de website aan voldoen en wat wil Salco graag? Voor Salco was deze aanpak volledig nieuw: “het was zeker even wennen, maar door gericht de openstaande punten keer op keer af te werken en te opereren met een beperkt aantal mensen op vaste tijdstippen, verliep het proces snel en vlot”, legt Jan Heddes van Salco uit. Aan de hand van de wensen en eisen zijn diverse onderdelen van de website naar voren gekomen, die werden verwerkt in het ontwerp. Zo werd duidelijk dat er een koppeling moest komen tussen producten en sectoren. Waardoor het mogelijk is om via twee wegen bij het juiste eindproduct uit te komen. “Voor ons was het belangrijk dat onze (potentiële) klanten ons nog beter kunnen vinden en dat we onze producten goed over het voetlicht kunnen brengen”, vertelt Jan. In het productoverzicht is een filter gebouwd. Daarin kun je selecteren wat voor soort deur je zoekt of voor welke sector. Hierdoor zie je per categorie de deuren die daarvoor relevant zijn.

Bouwen aan de nieuwe website

Zodra de wensen en het ontwerp duidelijk waren, konden de taken worden verdeeld en werd er gestart met de bouw van de website. Teksten, foto’s en productinformatie werden verzameld, de functionaliteiten werden getest en beetje bij beetje kreeg de website vorm. “Tijdens de bouw van de website konden wij meekijken achter de schermen. We konden de vorderingen zien en dit delen met collega’s”, vertelt Jan. “Dit was erg prettig en we konden direct zien wat we konden verwachten. Hierdoor konden aanpassingen ook gemakkelijk worden doorgegeven.”

De website kreeg steeds meer vorm en de livegang naderde. “Niels Laan en Marije Bregman vormden een goed team en waren te allen tijde goed voor ons bereikbaar. Ze hielden de planning ook strak. We wilden de site voor de bouwvakvakantie af en dat hebben ze kunnen waarmaken”, legt Jan uit. “De korte lijnen en oplossingsgericht handelen spraken ons hier erg in aan.”

In de laatste weken zijn de puntjes op de i gezet, de laatste projecten gefotografeerd en alle functionaliteiten getest. De talenwissel werkt goed, iedere bedrijfsdeur bevat de juiste informatie en aan alle wensen was voldaan. Ook Salco is erg tevreden met de nieuwe website, maar niet alleen zij: “het zou gek zijn als we hem niet goed vonden, we hebben er immers zelf intensief aan meegewerkt. Belangrijker is wat onze klanten, relaties en personeel er van vinden en die zijn unaniem positief”, sluit Jan af.

Niels Laan Niels Laan
Visueel designer
Niels Laan

Ik ben al ruim 5 jaar hoofd visueel design en daarnaast ben ik ook lid van het MT bij ipsis. Mijn specialisme ligt bij het ontwerp van websites en apps. Ik houd me vooral bezig met de grotere projecten, maar voor kleine projecten draai ik ook zeker mijn hand niet om. Een leuk plaatje maken is voor mij niet voldoende. Mijn ontwerpen zijn goed doordacht en leveren resultaten op. Ik vind het leuk om met de klant mee te denken en deze te betrekken in het ontwerpproces!

Marije Bregman Marije Bregman
Contentmarketeer
Marije Bregman

Al van jongs af aan ben ik gek op schrijven. Dat is in de loop der jaren alleen nog maar meer geworden. Ik vind het dan ook heerlijk dat ik mij als contentmarketeer iedere dag bezig mag houden met het creëren van content voor onze klanten.

Meer over Marije

Jeroen Oostwouder Jeroen Oostwouder
Webdeveloper
Jeroen Oostwouder

Persoonlijke ontwikkeling op technisch gebied is mijn drijfveer. Nieuwe technieken leren en kijken waar deze efficiënt zijn toe te passen.

Meer over Jeroen

Vincent Castenmiller Vincent Castenmiller
Directeur-eigenaar
Vincent Castenmiller

Ik ben trots op ons creatieve team en ik krijg energie van het goede contact met onze klanten. Elke dag ga ik met een brede lach naar kantoor!

Meer over Vincent