Samenvatting

Salco B.V. is producent en leverancier van industriële bedrijfsdeuren. Zij zijn al jaren klant bij ipsis en streven naar langjarige relaties met klanten en opdrachtgevers. Dit doen zij door hun Westfriese roots te combineren met een sterke internationale oriëntatie. Jaren terug heeft ipsis de website voor Salco mogen ontwikkelen, waarop zij hun bedrijfsdeuren konden tonen. Nu werd de website wat gedateerd en werd het tijd voor een moderne, snelle en interactieve website. De nieuwe website draait inmiddels en mag er zeker zijn!

De uitdaging

Het project verliep op de scrum-manier. Bij scrum draait het om de eindgebruiker en dus de klanten van Salco. Met dat in ons achterhoofd zijn we gestart met de eerste workshop samen met Salco. Tijdens deze workshop kregen wij een goed beeld van de wensen en eisen van Salco. Waar moet de website aan voldoen en wat wil Salco graag? Voor Salco was deze aanpak volledig nieuw: “het was zeker even wennen, maar door gericht de openstaande punten keer op keer af te werken en te opereren met een beperkt aantal mensen op vaste tijdstippen, verliep het proces snel en vlot”, legt Jan Heddes van Salco uit.

Aan de hand van de wensen en eisen zijn diverse onderdelen van de website naar voren gekomen, die werden verwerkt in het ontwerp. Zo werd duidelijk dat er een koppeling moest komen tussen producten en sectoren. Waardoor het mogelijk is om via twee wegen bij het juiste eindproduct uit te komen. “Voor ons was het belangrijk dat onze (potentiële) klanten ons nog beter kunnen vinden en dat we onze producten goed over het voetlicht kunnen brengen”, vertelt Jan. In het productoverzicht is een filter gebouwd. Daarin kun je selecteren wat voor soort deur je zoekt of voor welke sector. Hierdoor zie je per categorie de deuren die daarvoor relevant zijn.

Ook een uitdaging?

Onze oplossing

Zodra de wensen en het ontwerp duidelijk waren, konden de taken worden verdeeld en werd er gestart met de bouw van de website. Teksten, foto’s en productinformatie werden verzameld, de functionaliteiten werden getest en beetje bij beetje kreeg de website vorm. “Tijdens de bouw van de website konden wij meekijken achter de schermen. We konden de vorderingen zien en dit delen met collega’s”, vertelt Jan. “Dit was erg prettig en we konden direct zien wat we konden verwachten. Hierdoor konden aanpassingen ook gemakkelijk worden doorgegeven.”

De website kreeg steeds meer vorm en de livegang naderde. “Niels Laan en Marije Bregman vormden een goed team en waren te allen tijde goed voor ons bereikbaar. Ze hielden de planning ook strak. We wilden de site voor de bouwvakvakantie af en dat hebben ze kunnen waarmaken”, legt Jan uit. “De korte lijnen en oplossingsgericht handelen spraken ons hier erg in aan.”

In de laatste weken zijn de puntjes op de i gezet, de laatste projecten gefotografeerd en alle functionaliteiten getest. De talenwissel werkt goed, iedere bedrijfsdeur bevat de juiste informatie en aan alle wensen was voldaan. Ook Salco is erg tevreden met de nieuwe website, maar niet alleen zij: “het zou gek zijn als we hem niet goed vonden, we hebben er immers zelf intensief aan meegewerkt. Belangrijker is wat onze klanten, relaties en personeel er van vinden en die zijn unaniem positief”, sluit Jan af.

Gebruikte oplossingen:

Website

Het resultaat

Aan dit project werkten:

Niels 1

Niels Laan

"Niet alleen de perfecte kop koffie vereist precisie en passie, maar ook elk project verdient diezelfde toewijding om tot zijn volle potentieel te bloeien"

Jeroen 1

Jeroen Oostwouder

"Persoonlijke ontwikkeling is mijn drijfveer. Nieuwe technieken leren en kijken waar deze efficiënt zijn toe te passen"

Vincent 1

Vincent Castenmiller

"Ik ga elke dag met een brede lach naar kantoor"

Puck 1

Puck Holshuijsen

"Als developer ben je nooit uitgeleerd en dat maakt elke dag weer anders"

Laten we je wens bespreken

We brainstormen graag met jou over de mogelijkheden
Vincent 1
Vincent Castenmiller
Directeur-eigenaar
Neem contact met mij op