Zo maak je een sterke landingspagina

Ben jij op zoek naar een manier om meer bezoekers aan te trekken en hoe je de vindbaarheid van jouw website kunt vergroten? En wil je weten hoe je meer conversies realiseert? Dat kan met een landingspagina! Een ideale pagina om dieper in te gaan op een specifiek onderwerp met als doel overgaan tot actie en converteren. Wil jij een sterke landingspagina opstellen? Lees dan hieronder welke elementen niet mogen ontbreken aan de pagina!

Wat is een landingspagina?

Een landingspagina is een aparte pagina op een website waar bezoekers op binnenkomen.  Op deze specifieke pagina wordt een bepaald aanbod gepromoot om conversie te realiseren. Denk aan een product, een dienst of een inschrijving op een nieuwsbrief. Bezoekers landen op deze pagina via bijvoorbeeld diverse zoektermen in Google of advertentiecampagnes in Google of op Facebook. De pagina is vaak niet zichtbaar via in het menu van de website, maar is alleen via een bepaalde route te bereiken die jij hebt gecreëerd. 

Belangrijke elementen voor je landingspagina

Voor het opstellen van een sterke landingspagina zijn er een aantal elementen die de kans op conversie verhogen.

  1. Maak een sterke call to action knop (CTA)

Het meest onmisbare element van de pagina is de call to action knop. Met deze knop zorg je ervoor dat de bezoeker over gaat tot actie. Een call to action kan een losse knop zijn die direct in het oog springt. Om de knop goed zichtbaar te maken is het belangrijk dat deze opvallend, kort en krachtig is. Voorbeelden zijn bestel nu, koop nu, kijk 7 dagen gratis, neem contact op, bekijk de video. Lees hier meer over CTA's.

  1. Speel in op het probleem of de behoefte van de doelgroep

Benoem op de landingspagina het probleem of de behoefte die jouw doelgroep heeft en geef hier vervolgens de oplossing voor. Dit kun je doen door bijvoorbeeld vragen te stellen als: ‘Ben jij jouw dure telefoonabonnement ook zat?’ Dan herkent jouw doelgroep zich hier direct in en gaan ze sneller over tot actie.

  1. Benoem de diverse voordelen

Om de aandacht vast te houden kun je meer vertellen over het aanbod. Benoem de voordelen en ga hier ook dieper op in om de bezoeker te overtuigen van jouw aanbod.

  1. Laat resultaten en cijfers zien

Geef meer lading met de resultaten die jouw aanbod al hebben opgeleverd voor de klant. Zet deze om in cijfers voor een helder beeld.

  1. Zorg voor een goede eerste indruk

Je hebt maar een paar seconden om de bezoeker te overtuigen. De eerste indruk is het allerbelangrijkste wil je jouw aanbod interessant maken. Hierbij is de top van de pagina het belangrijkste.

  1. Zet neuromarketing in voor het aanzetten tot actie

Laat zien dat wanneer jouw doelgroep jouw aanbod niet koopt zij een geweldige deal mislopen. Dit kun je doen door een korting voor een bepaalde termijn te geven of via tijdsdruk een beslissing uitlokken door te benoemen dat er nog maar een aantal plekken over zijn.

  1. Creëer een pagina zonder poespas

Tot slot is het van belang om de gehele landingspagina in een logische volgorde te plaatsen. Begin met een pakkende titel en een introductie die de aandacht van de lezer direct weet te grijpen. Zorg ervoor dat je stap voor stap de bezoeker steeds meer weet te overtuigen om uiteindelijk over te gaan tot actie.

Een sterke landingspagina creëren?

Wil jij een sterke landingspagina creëren en kun je hier wel wat hulp bij gebruiken? Onze marketeers helpen jou graag. Neem contact op voor meer informatie.

 

Melissa Roossien Melissa Roossien
Auteur
Melissa Roossien

Alles wat met beeld, tekst en creatie te maken heeft vind ik echt een super leuke uitdaging. En vooral content creëren voor klanten. Want wat is er mooier dan succesvolle content maken voor klanten? Bij ipsis werk ik met een breed klantenpakket wat ik onwijs uitdagend en leuk vind om te doen. Elke klant is anders, dat is wat het voor mij zo leuk maakt!

Meer over Melissa

Andere Tips en updates:

<p>Lead nurturing: zet leads om naar klanten</p>
Melissa Roossien

Lead nurturing: zet leads om naar klanten

 
<p>Wat is de meerwaarde van social listening?</p>
Marije Bregman

Wat is de meerwaarde van social listening?

 
<p>De menukaart van ipsis</p>
Vincent Castenmiller

De menukaart van ipsis