De juiste domeinnaam kan nu net het verschil maken tussen worden vergeten of onthouden worden. Maar soms is de domeinnaam die je wil al bezet, terwijl er geen website op staat. Deze domeinnamen zijn dan gereserveerd in de hoop om deze te kunnen verkopen of voor marketingdoeleinden in de toekomst.

Als je een domeinnaam wilt kopen of over wilt nemen, kan dit soms al wanneer u het gewoon netjes vraagt aan de eigenaar van de domeinnaam. Deze kunt u vinden via www.sidn.nl.

Maar wat zijn nu eigenlijk de duurste domeinnam die ooit gekocht zijn? Dat is www.insure.com, gekocht voor $ 16 miljoen. Wat opvalt bij het kopen van een domeinnaam is dat Nederland, ondanks het hoge internetgebruik, niet eenmaal in de top 10 van duurste domeinnamen wereldwijd staat.

top 10 domeinnamen

De duurste domeinnamen die in Nederland gekocht zijn:

  • Vakantie.nl                  € 2,5 miljoen
  • Voetbal.nl                    € 453.780
  • Seks.nl                        € 200.000
  • Schoenen.nl                € 120.000
  • relatiegeschenk.nl       € 72.000
  • huren.nl                       € 66.500
  • spijkerbroeken.nl         € 45.000
  • shoppen.nl                  € 45.000
  • laarzen.nl                    € 37.500
  • aed.nl                         € 25.500

 

De duurste domeinnamen wereldwijd zijn:

  • Insure.com                 $ 16 miljoen
  • Sex.com                     $ 12 miljoen
  • Fund.com                    $ 9,99 miljoen
  • Porn.com                    $ 9,5 miljoen
  • Business.com              $ 7,5 miljoen
  • Diamond.com              $ 7.5 miljoen
  • Beer.com                    $ 7 miljoen
  • Isreal.com                  $ 5,5 miljoen
  • Casino.com                 $ 5,5 miljoen
  • Toys.com                    $ 5,1 miljoen

Neem contact op

Meer weten over domeinnamen? Neem dan contact met ons op, wij beantwoorden graag al je vragen in een kennismakingsgesprek. 

Neem contact op

Vincent 1
Geschreven door:

Vincent Castenmiller

Directeur-eigenaar
Heb je vragen?

Waarom stoppen met lezen...

Standard Quality Control Collage Concept

Google Consent Mode V2: de noodzaak van een geschikte cookiebanner

Blog Trends Ipsis

De webdesign trends voor 2024

third-party-cookies.jpg

Oh nee, wat nu? Third party cookies zijn straks verleden tijd

Blog Trends Ipsis

De webdesign trends voor 2024

third-party-cookies.jpg

Oh nee, wat nu? Third party cookies zijn straks verleden tijd