Met de mogelijkheid op een verbod op Google Analytics in Nederland is het helemaal geen gek idee om alvast na te denken over een alternatieve analyse-tool.  

ipsis is trotse partner van Snoobi, een Europees bedrijf en sinds 2002 actief met website- en webshopanalyses. Snoobi Analytics is een professionele webanalyse tool waarmee je, net als bij Google Analytics, inzicht krijgt in de bezoeken aan jouw website of –shop. Snoobi Analytics biedt echter nog veel meer. 

Wat zijn de grote verschillen tussen Snoobi en Google? En welke voordelen brengt Snoobi dan met zich mee? We lichten het graag voor je toe! 

De voordelen van Snoobi ten opzichte van Google Analytics

Inzicht in de websitebezoekers 

Google laat geen namen van bedrijven zien, bij Snoobi is die informatie wel beschikbaar. Voor het identificeren van bedrijven heeft Snoobi meer mogelijkheden, bijvoorbeeld LeadsProfiler, dat nog veel meer details laat zien van de bezoekers. Zo krijg je inzicht in welke organisaties er op welke pagina hebben gekeken en kun je ook zien waar jouw websitebezoekers vandaan komen. Met de unieke ‘Visitor Session View’ die Google Analytics niet biedt is het mogelijk om elke actie te bekijken die een websitebezoeker of organisatie heeft ondernomen op jouw website.  

De opslag van ruwe data  

Een ander uniek kenmerk van Snoobi is de manier waarop de data verzameld wordt. In tegenstelling tot Google Analytics die alleen meet wat er is ingesteld, meet Snoobi alles en slaat het al deze ruwe data ook op. Dit heeft als voordeel dat nieuwe instellingen zoals doelen en filters met terugwerkende kracht kunnen worden toegepast op periodes uit het verleden. Dit niveau van flexibiliteit is elders lastig te vinden. 

Duidelijke maatwerk analyses 

Bij Google Analytics is vooral sprake van standaard analyses, maar veel analyses kunnen per organisatie specifieke instellingen of gegevenselementen nodig hebben om de doeltreffendheid te optimaliseren. Met Snoobi kunnen er maatwerkoplossingen geboden worden. Zo zijn de rapportages eenvoudig te personaliseren naar eigen wens en zijn deze daarnaast makkelijk te downloaden of door te sturen. Zo krijg je iedere gewenste periode inzicht in relevante informatie die jij maar wilt. 

Snoobi is AVG-bestendig waardoor je meer data kunt meten 

In tegenstelling tot Google Analytics is Snoobi volledig AVG-bestendig met gegevensopslag binnen Europa. Waar Google altijd cookies of een soortgelijk ID nodig heeft, kan Snoobi zonder cookies of enige andere opslag bij de gebruiker functioneren. Je hebt dan in feite geen (beperkende)cookieverklaring meer nodig. Je kunt hierdoor veel meer data verzamelen. 

Het meten van campagnes 

Snoobi maakt gebruik van de standaard UTM-codering waardoor het clicks van bijvoorbeeld advertenties en nieuwsbrieven kan herkennen. Zo kun je precies meten hoeveel bezoekers er via welk advertentiemedium en via welke advertentie op je website zijn binnengekomen. 

Met ipsis als Snoobi-partner biedt het programma dus uitstekende ondersteuning voor sales- en marketingdoeleinden. Wil je graag meer weten over Snoobi? Neem dan vooral contact met ons op! Samen kunnen we kijken naar de mogelijkheden. 

 

Ik wil graag meer weten over Snoobi

 

MicrosoftTeams-image.png