LinkedIn biedt als zakelijk platform steeds meer kansen op de markt. Op het gebied van online marketing zijn er veel mogelijkheden voor B2B-ondernemers. Nu meer dan ooit. LinkedIn is hét platform waar je jouw boodschap op een effectieve manier kunt verspreiden. Wij hebben een aantal voordelen van adverteren op LinkedIn voor jou op een rijtje gezet.

Alles over adverteren op LinkedIn

  1. Zakelijk netwerk

LinkedIn is specifiek gericht op B2B organisaties. Behoren bedrijven tot jouw doelgroep en ligt de focus op B2B, dan is adverteren op LinkedIn interessant voor jou. Andere platformen als Facebook en Instagram zijn meer geschikt boor B2C. Richt jij je op bedrijven dan kom je jouw doelgroep hoogstwaarschijnlijk minder tegen op Facebook en Instagram, maar juist wel op LinkedIn.

  1. Gerichte targeting

LinkedIn is hét platform waar je jouw advertentie specifiek in kunt richten op een bepaalde doelgroep. Hierin bestaan eindeloos veel mogelijkheden. Je kunt je richten op een specifieke bedrijfstak en bedrijfsgrootte. Maar het is ook mogelijk om het nog specifieker te maken. Kies bijvoorbeeld voor een bepaalde functie, studierichting of vaardigheden. Zorg dat jouw doelgroep zo duidelijk mogelijk is om de juiste personen te bereiken.

  1. Groot bereik

Er maken meer dan 4,7 miljoen mensen gebruik van LinkedIn, en dat alleen al in Nederland. Van dit aantal is de helft van de gebruikers dagelijks te vinden op dit platform. En het totaal aantal gebruikers neemt nog steeds toe. Een enorme kans om als ondernemer gebruik te maken van adverteren op LinkedIn om het bereik optimaal te vergroten.

  1. Resultaatmeting

Een advertentie inrichten en publiceren is één. Maar wat gebeurt er vervolgens met deze advertentie? Met de advertentietool op LinkedIn is het mogelijk om de kosten en opbrengsten precies te meten. Hoe vaak de advertentie is bekeken, hoe vaak er op de advertentie is geklikt, hoeveel de advertentie heeft opgeleverd, alle informatie is terug te vinden. Op deze manier kun je tussentijds in de gaten houden of de advertentie effect heeft of dat je de advertentie moet bijsturen. Stel in welke statistieken voor jou belangrijk zijn en blijf meten!

  1. Vacatures plaatsen

Op LinkedIn is het mogelijk om vacatures te plaatsen. Een zeer geschikt platform om het beste uit de vacature naar boven te halen. Omdat er veel professionals te vinden zijn op LinkedIn is er een grote kans dat het bereik van de vacature hoog ligt. Eén minpuntje. Het is een grotere investering dan wanneer je een vacature op Facebook plaatst, maar daarentegen is het bereik wel weer vele malen groter. Dit maakt LinkedIn vacatures erg waardevol. Stel je vacature zo specifiek mogelijk in om de juiste doelgroep aan te trekken.

  1. Interactie

Op LinkedIn is er de mogelijkheid om interactie aan te gaan via gesponsorde berichten. Reageren, liken, delen, alles wat mogelijk is met een LinkedIn bericht is ook mogelijk met een gesponsord bericht. Hiermee creëer je meer bereik, wat weer goed is voor het resultaat van jouw campagne.

  1. Remarketing

Zet remarketing in om bezoekers die jouw website eerder hebben bezocht, nogmaals te benaderen. Op deze manier blijf je zichtbaar en maak je de bezoeker warm om nogmaals terug te keren naar jouw website. Waar eerder de conversie er misschien niet in zat, verleid je jouw bezoeker dit keer sneller om over te gaan tot conversie. Dat is de kracht van herhaling. Meer weten over remarketing? Lees dan het blog over de kracht van remarketing.

Hulp nodig met het adverteren op LinkedIn?

Onze marketeers helpen jou graag met een effectief plan om meer te halen uit LinkedIn. Wil je meer weten? Neem dan contact met ons op.

linkedin-application-screen (1).jpg