Je kent het wel. Websitebezoekers die minutenlang jouw website van begin tot eind helemaal uitpluizen. Nu denk je vast dat ze enorm geïnteresseerd zijn in jouw product of dienst. Maar helaas, niets is minder waar, de website wordt direct verlaten zonder enige aankoop of poging tot aankoop. Zonde, want je wil deze bezoekers natuurlijk het liefst omzetten naar leads. Het kan zijn dat deze bezoekers wel geïnteresseerd zijn, maar niet genoeg getriggerd worden om over te gaan tot actie. Daar helpt remarketing bij! Deze fijne techniek kan jou helpen om de juiste bezoekers om te zetten naar (potentiële) klanten.

Wat is remarketing?

Er wordt wel 70 procent meer verkocht door remarketing. Dat maakt remarketing zeker de moeite waard om tijd en moeite in te steken! Maar wat doet deze techniek precies? Middels specifieke advertenties benader je bezoekers die jouw website al hebben bezocht opnieuw via een advertentie op andere websites die zij bezoeken, in Google of op social mediaplatformen. Hierdoor blijf je zichtbaar, komt de bezoeker nogmaals met jouw bedrijf en diensten in aanraking en blijf jij on-top-of-mind. Op deze manier kun je bezoekers verleiden tot een conversie en blijf je in het geheugen gegrift. Omdat zij al bekend zijn met jouw bedrijf bestaat er een grotere kans dat wanneer zij meermalen benaderd worden ook eerder overgaan tot aankoop. Remarketing zorgt dus uiteindelijk voor meer conversies.

De kracht van herhaling

Wist je dat mensen gemiddeld 7 keer (en minimaal 3 keer) met een boodschap in aanmerking moeten komen voordat zij het besluit nemen of zij een product of dienst bij jou afnemen? Zorg daarom voor een krachtige boodschap die direct binnenkomt bij jouw ontvanger. Herhaal deze boodschap op een steeds vernieuwende creatieve wijze en zet deze in op het juiste moment, zodat de ontvanger geprikkeld wordt en jouw boodschap blijft herinneren.

Neem ook eens een kijkje op onze blog over neuromarketing. Hier wordt dieper ingegaan op hoe het brein werkt.

Hoe zet ik remarketing in?

Er zijn verschillende manieren hoe je remarketing kunt inzetten, bijvoorbeeld via Google Ads en Social media. Er wordt bij remarketing een klein stukje code (remarketingtag) toegevoegd aan elke pagina op de website. Je kunt vervolgens remarketinglijsten aanmaken voor elke gewenste pagina. Voeg hier bezoekers toe die jij opnieuw wil bereiken. Tenslotte maak je een specifieke campagne aan. Je kunt dit zo specifiek targetten als jij wil, denk hierbij aan de regio, interesses, aantal bekeken pagina’s besturingssysteem en de browser die de bezoekers gebruiken.

Voordelen remarketing

Nog niet helemaal overtuigd van remarketing? Lees dan hieronder welke fijne voordelen deze techniek te bieden heeft:

  • Je bereikt jouw potentiële bezoekers;
  • Je vergroot de naamsbekendheid van jouw bedrijf;
  • Je beïnvloedt de customer journey;
  • Je kunt een advertentie heel gericht inzetten en targetten;
  • Je zorgt voor een betere conversie;
  • Remarketing is relatief goedkoop.

Remarketing toepassen

Wil je de juiste bezoekers omzetten naar klanten? En kun je niet wachten om aan de slag te gaan met  remarketing? Wij staan voor jou klaar om je te helpen met een goede remarketingstrategie. Kom langs voor een vrijblijvend gesprek, neem contact met ons op via 0229 27 27 00 of maak gebruik van ons contactformulier.

Remarketing.jpg