Steeds meer mensen maken gebruik van een webshop om producten online te verkopen. De concurrentie is enorm. Maar gelukkig bestaan er diverse mogelijkheden om van jouw webshop een succes te maken. Het belangrijkste is dat je je onderscheid van de concurrent. Hoe zorg jij voor een succesvolle en professionele webshop? Wij hebben 6 tips!

Doelgroep helder

Wie is jouw doelgroep? Het is belangrijk om te weten wie de klanten van jouw webshop zijn. Doe onderzoek naar jouw doelgroep en kom alles over hen te weten. Kijk hierbij ook naar de concurrenten zodat je weet wat werkt en wat niet. Onderzoek hoe en waar jouw doelgroep zoekt. Zodat je dit vervolgens weer toe kunt passen op de SEO van de webshop. Door te weten wat de doelgroep wil, kun jij hier perfect op inspelen met het assortiment, gebruikerservaring van de webshop en hoe je de bezoekers aanspreekt.

Goede performance

Niets is zo irritant als een website of webshop die niet goed werkt en traag werkt. De performance van een webshop is erg belangrijk. Het systeem waarmee de webshop wordt gebouwd is daar een belangrijk onderdeel van. Daarnaast is de gebruiksvriendelijk van het systeem van belang. Als het systeem gemakkelijk werkt, kun jij zelf snel en eenvoudig wijzigingen aanbrengen aan de webshop. Bij ipsis gebruiken we Merchello. Dat is een gebruiksvriendelijk systeem dat vergaande automatisering mogelijk maakt. Klik hier voor meer informatie.

Duidelijke structuur en indeling

Een aantrekkelijke webshop is belangrijk om de bezoekers een goede indruk te geven. Maar niet alleen het uiterlijk is belangrijk. Zorg voor een goede indeling met gebruiksvriendelijkheid als uitgangspunt. De stappen op de webshop moeten zo gereduceerd mogelijk zijn. Zodat bezoekers in een paar klikken gevonden hebben waar ze naar zochten. Een goede zoekfunctie is hierbij ook erg belangrijk. Een goede indeling kun je maken door heldere categorieën toe te voegen en een zoekbalk waar direct het product naar voren komt. Simpel is hierbij de sleutel.

Sterke productteksten en beeldmateriaal

Een beeld moet een tekst versterken. Om jouw doelgroep te overtuigen van jouw product is een kwalitatief goed en aansprekend beeld met een sterke tekst cruciaal. Alle vragen die de klant omtrent het product kan hebben, moeten hierin verwerkt zijn.

Voor de online vindbaarheid is het daarbij belangrijk dat de teksten SEO-technisch geschreven worden. De marketeers van ipsis weten als geen ander hoe belangrijk het is om de juiste zoekwoorden te verwerken en helpen jou hier graag bij. Neem contact op voor meer informatie over zoekmachineoptimalisatie.

Tevreden klanten

Tevreden klanten zijn de belangrijkste klanten die er zijn. Om jouw klant tevreden te houden zijn een aantal aspecten belangrijk om rekening mee te houden. Zorg allereerst voor snelle respons wanneer een klant een vraag of opmerking heeft. Blijf hierbij klantvriendelijk en denk in oplossingen. Een pagina met veelgestelde vragen (FAQ) op de website dragen bij aan een goede beoordeling van jouw webshop. Hier kun je ook de levertijden in vermelden, de garanties en ga zo maar door. Een live chatoplossing of link naar Whatsapp biedt de gebruiker de mogelijk om direct in contact te komen met klantenservice.

Betaalmogelijkheden

Bied de klant verschillende betaalmogelijkheden aan. Zo kan hij zelf kiezen welke mogelijkheid hij in wil zetten. Hierbij is het ook goed om na te denken of je achteraf betalen mogelijk maakt als een extra service. Veel klanten vinden dit prettig en hiermee vergroot je de kans dat de klant het product koopt. Heeft de klant de bestelling geplaatst? Stuur altijd een e-mail ter bevestiging. Dit geldt ook wanneer het product is verzonden en wanneer het product is geleverd.

Wil jij een professionele webshop?

De developers van ipsis zijn gespecialiseerd in het bouwen van succesvolle webshops. Wij bespreken graag jouw wensen. Neem contact met ons op voor meer informatie.

webshop.jpg