Landzijde is de overkoepelende organisatie van aangesloten zorgboerderijen waar mensen die dat nodig hebben een waardevolle dagbesteding kunnen vinden. De belangrijkste randvoorwaarden bij de ontwikkeling van de nieuwe website van Landzijde waren:

  • Duidelijk herkenbare huisstijl
  • Gebruiksvriendelijk
  • Centraal platform

De vraag

Om de voorwaarden van Landzijde te vertalen naar handvaten om met het design van de nieuwe website aan de slag te gaan, hebben wij een scrumsessie georganiseerd. Tijdens de scrum hebben wij ervoor gekozen om het eindresultaat voor de eindgebruiker als vertrekpunt te nemen. Belangrijk hierbij was om ook goed naar de doelgroepen te kijken en vanuit deze doelgroepen te bekijken wat wel en wat niet relevant is.

Landzijde biedt vooral administratieve- en zorgondersteuning, dus met name het bieden van ondersteuning is bepalend en ook voor ons een richtlijn geweest voor de nieuwe website.

De oplossing

Als structuur hebben we gezorgd voor een koppeling met het cliëntensysteem Zilliz. Hierdoor is het makkelijker te waarborgen dat er relevante en up-to-date informatie op de website staat. De zorgboerderijen kunnen nu van dat systeem worden geïmporteerd en alle wijzigingen worden dan doorgegeven.

Met een duidelijk aanwezig zoek- en filterveld is het heel makkelijk te zoeken naar een (geschikte) zorgboerderij waar de juiste dagbesteding wordt aangeboden. Dankzij de Google Maps integratie is het ook makkelijker om een zorgboerderij in de buurt te vinden.

Het eindresultaat

Het was vooral belangrijk dat er een herkenbare huisstijl wordt doorgevoerd die ook op de andere gerelateerde websites en intranet goed werkbaar is. Met hele frisse kleuren, groot font en rustige opbouw is het een moderne website geworden. Vanuit de communicatiestrategie hebben we met de introductie van de menselijke verhalen meer persoonlijkheid toegevoegd. Door speels gebruik van pictogrammen en persoonlijke menselijke afbeeldingen heeft de website nu een levendig karakter en uitstraling.

Het menu heeft een duidelijke en overzichtelijke hiërarchie waardoor de gebruiker snel kan vinden wat hij/zij zoekt. Ben je nu benieuwd naar de website? Bekijk het eindresultaat dan zelf!

Bekijk het resultaat

Bekijk de website
Marlon Roosblad Marlon Roosblad
Marketeer
Marlon Roosblad

Ik vind het een leuke uitdaging om mensen te inspireren met mooie verhalen en te zorgen dat gestelde doelen worden behaald. Het analyseren van data, het segmenteren van de doelgroepen zijn voor mij het vertrekpunt om mooie en creatieve campagnes en nieuwsbrieven uit te zetten. 

Meer over Marlon

Niels Laan Niels Laan
Visueel designer
Niels Laan

Ik ben al ruim 5 jaar hoofd visueel design en daarnaast ben ik ook lid van het MT bij ipsis. Mijn specialisme ligt bij het ontwerp van websites en apps. Ik houd me vooral bezig met de grotere projecten, maar voor kleine projecten draai ik ook zeker mijn hand niet om. Een leuk plaatje maken is voor mij niet voldoende. Mijn ontwerpen zijn goed doordacht en leveren resultaten op. Ik vind het leuk om met de klant mee te denken en deze te betrekken in het ontwerpproces!

Meer over Niels

Annemieke Kreune Annemieke Kreune
Grafisch vormgever / videograaf
Annemieke Kreune

Meer over Annemieke