Equivalence bestaat ruim drie jaar. Tijd om de balans op te maken! In drie jaar tijd heeft het bedrijf zich flink ontwikkeld. Het werkgebied hangt sterk samen met de wet- en regelgeving omtrent sociale zekerheid, een werkveld dat doorlopend verandert. Voldeed de website nog wel aan de behoeften van de bezoeker? Equivalence besloot van niet en schakelde ipsis in voor het design en de bouw van hun nieuwe website.

Het doel van de website

Sociale zekerheid is een complex werkveld. Equivalence vindt het daarom extra belangrijk dat de website overzichtelijk blijft en dat de bezoeker snel kan vinden wat hij zoekt. Op de nieuwe website kan de bezoeker op meerdere manieren navigeren. Het menu heeft twee lagen. De algemene informatie vind je in de bovenste laag, de diensten staan een level lager. De doelgroep (bedrijfseigenaren, directieleden en HR specialisten) ziet in één oogopslag waar hij moet zijn. Maar ook via de graphic op de homepage, de zogenoemde Equivalence Scan, kan een bezoeker navigeren.

Het ontwerp

Bij het ontwerp is natuurlijk goed rekening gehouden met de huisstijl. Een nadrukkelijke wens van Equivalence was dat het ontwerp zich moet onderscheiden van andere websites, met name ten opzichte van de concurrenten. Het logo heeft voorafgaand aan het proces een kleine restyling gekregen. Op de oude website werden dieren gebruikt als metafoor voor de verschillende eigenschappen van Equivalence. De dieren zijn behouden gebleven, alleen is er gekozen voor krachtigere foto’s. De foto’s zijn gecombineerd met een kreet die de link tussen de eigenschappen van het dier en die van Equivalence benadrukt. Andere opvallende zaken in het ontwerp zijn de klikbare scanplaat, de verschillende oplossingen in blokvorm en de opvallende koppen met schaduweffect. 

De bouw

De developer van ipsis heeft de wensen van Equivalence en het ontwerp van onze designer omgezet in een snelle, goed werkende website. Wij zien vaak dat onze relaties gaandeweg het bouwproces worden getriggerd om na te denken over hun bedrijfsvoering. Regelmatig ontstaat dit wanneer er bijvoorbeeld teksten moeten worden aangeleverd. Hoe zit de dienstverlening in elkaar en is de werkwijze nog toereikend? Omdat het project ook bij Equivalence zorgde voor ontwikkelingen, is er regelmatig iets veranderd.

Animatievideo

In samenwerking met Add Social is er een animatievideo ontwikkeld die past bij een actueel thema: de AVG. Add Social en ipsis zorgden voor het script, de creatieve invulling en de animatie zelf. Het resultaat werd op de website geplaatst en natuurlijk ook ingezet op social media. Leuk detail: de hoofdfiguur in de animatie is gebaseerd op twee van de vrouwelijke partners van Equivalence! De animatievideo bekijk je hier.

Het resultaat

De developer en designer van ipsis werden flink uitgedaagd, maar hebben de wensen van Equivalence uiteindelijk kunnen vertalen in een mooie, praktische en gebruiksvriendelijke website. De volgende stap? Het verbeteren van de online vindbaarheid! ipsis gaat aan de slag met SEO en ondersteunt Equivalence om het beste uit de website te halen. De partners en medewerkers van Equivalence zijn trots op het resultaat, maar wij natuurlijk ook! 

Bekijk het resultaat

Bekijk de website hier
Rixt Zijlstra Rixt Zijlstra
Grafisch vormgever
Rixt Zijlstra

Grafisch vormgeven is een bijzonder vak. Het geeft altijd weer een kick als je één van je ontwerpen terugziet en supertrots bent op het resultaat. Hoe klein of groot een communicatiemiddel ook is, het ontwerp moet zeggen: ‘Dit is ons bedrijf en hier staan wij voor’. Deze uitdaging ga ik graag samen met jou aan. Wat kan ik voor je doen?

Elsa Pater Elsa Pater
Marketeer
Elsa Pater

Het leukste zijn de overlegmomenten met onze klanten. Het bespreken van doelen, middelen en resultaten. 

Puck Holshuijsen Puck Holshuijsen
Webdeveloper
Puck Holshuijsen

Als webdeveloper bij ipsis houd ik me bezig met het ontwikkelen van websites en webshops. De uitdaging is het zorgen voor de best passende oplossingen voor onze klanten: elke opdracht en elke website is weer anders. Ik krijg er een kick van om met creatieve oplossingen te komen en een goed werkend eindproduct te maken waar de klant tevreden mee is. Mijn kennis en creativiteit inzetten vind ik het leukste wat er is! Als developer ben je nooit uitgeleerd en dat maakt elke dag weer anders.

Vincent Castenmiller Vincent Castenmiller
Directeur-eigenaar
Vincent Castenmiller

Ik ben trots op ons creatieve team en ik krijg energie van het goede contact met onze klanten. Elke dag ga ik met een brede lach naar kantoor!

Meer over Vincent