Samenvatting

Equivalence bestaat ruim drie jaar. Tijd om de balans op te maken! In drie jaar tijd heeft het bedrijf zich flink ontwikkeld. Het werkgebied hangt sterk samen met de wet- en regelgeving omtrent sociale zekerheid, een werkveld dat doorlopend verandert. Voldeed de website nog wel aan de behoeften van de bezoeker? Equivalence besloot van niet en schakelde ipsis in voor het design en de bouw van hun nieuwe website.

De uitdaging

Sociale zekerheid is een complex werkveld. Equivalence vindt het daarom extra belangrijk dat de website overzichtelijk blijft en dat de bezoeker snel kan vinden wat hij zoekt. Op de nieuwe website kan de bezoeker op meerdere manieren navigeren. Het menu heeft twee lagen. De algemene informatie vind je in de bovenste laag, de diensten staan een level lager. De doelgroep (bedrijfseigenaren, directieleden en HR specialisten) ziet in één oogopslag waar hij moet zijn. Maar ook via de graphic op de homepage, de zogenoemde Equivalence Scan, kan een bezoeker navigeren.

Ook een uitdaging?

Onze oplossing

Bij het ontwerp is natuurlijk goed rekening gehouden met de huisstijl. Een nadrukkelijke wens van Equivalence was dat het ontwerp zich moet onderscheiden van andere websites, met name ten opzichte van de concurrenten. Het logo heeft voorafgaand aan het proces een kleine restyling gekregen. Op de oude website werden dieren gebruikt als metafoor voor de verschillende eigenschappen van Equivalence. De dieren zijn behouden gebleven, alleen is er gekozen voor krachtigere foto’s. De foto’s zijn gecombineerd met een kreet die de link tussen de eigenschappen van het dier en die van Equivalence benadrukt. Andere opvallende zaken in het ontwerp zijn de klikbare scanplaat, de verschillende oplossingen in blokvorm en de opvallende koppen met schaduweffect. 

De developer van ipsis heeft de wensen van Equivalence en het ontwerp van onze designer omgezet in een snelle, goed werkende website. Wij zien vaak dat onze relaties gaandeweg het bouwproces worden getriggerd om na te denken over hun bedrijfsvoering. Regelmatig ontstaat dit wanneer er bijvoorbeeld teksten moeten worden aangeleverd. Hoe zit de dienstverlening in elkaar en is de werkwijze nog toereikend? Omdat het project ook bij Equivalence zorgde voor ontwikkelingen, is er regelmatig iets veranderd.

In samenwerking met Add Social is er een animatievideo ontwikkeld die past bij een actueel thema: de AVG. Add Social en ipsis zorgden voor het script, de creatieve invulling en de animatie zelf. Het resultaat werd op de website geplaatst en natuurlijk ook ingezet op social media. Leuk detail: de hoofdfiguur in de animatie is gebaseerd op twee van de vrouwelijke partners van Equivalence! De animatievideo bekijk je hier.

Gebruikte oplossingen:

Website

Het resultaat

De developer en designer van ipsis werden flink uitgedaagd, maar hebben de wensen van Equivalence uiteindelijk kunnen vertalen in een mooie, praktische en gebruiksvriendelijke website. De volgende stap? Het verbeteren van de online vindbaarheid! ipsis gaat aan de slag met SEO en ondersteunt Equivalence om het beste uit de website te halen. De partners en medewerkers van Equivalence zijn trots op het resultaat, maar wij natuurlijk ook! 

Aan dit project werkten:

Rixt 1

Rixt Zijlstra

"Maak impact met jouw verhaal door een sterke vormgeving!"

Vincent 1

Vincent Castenmiller

"Ik ga elke dag met een brede lach naar kantoor"

Puck 1

Puck Holshuijsen

"Als developer ben je nooit uitgeleerd en dat maakt elke dag weer anders"

Laten we je wens bespreken

We brainstormen graag met jou over de mogelijkheden
Vincent 1
Vincent Castenmiller
Directeur-eigenaar
Neem contact met mij op