Samenvatting

Hoorn heeft zes mooie havens. Alle havens hebben een eigen website. Maar voor toeristen die Hoorn over het water willen bezoeken zou het veel handiger zijn als er één website is, waarop alle informatie over de havens duidelijk gebundeld is. Vanuit die gedachte is de website ontstaan.

De uitdaging

De havenmeesters van Hoorn willen de stad nog meer profileren als watersportstad. Met een professionele en aantrekkelijke, gezamenlijke nieuwe website hopen de havens van Hoorn meer bezoekers te trekken. Daarom is er niet alleen gekozen voor een nieuwe website met nieuw logo, maar ook voor SEO door ipsis en social mediaondersteuning door Add Social.

Ook een uitdaging?

Onze oplossing

Wat wil de doelgroep zien? Mooie foto’s van de havens natuurlijk! Daarom is op de website veel ruimte voor aansprekend beeldmateriaal van Hoorn, de havens, de restaurants en de verschillende uitjes in de regio. De homepage trekt meteen de aandacht. De mooie foto is meteen de basis voor het navigeren op de website, want je kunt direct een haven aanklikken. De havenfaciliteiten worden nog duidelijker door de iconen die speciaal voor elke faciliteit ontworpen zijn.

Direct op de homepage is het maatwerk al zichtbaar. In de grote overzichtsfoto wordt aangeven welke havens er zijn en waar die liggen. Ook in de onderliggende Google Maps vertoning zie je duidelijk waar de havens zich bevinden. Je kunt elke haven aanklikken, waarna je meer kunt lezen over de betreffende haven. Ook zie je welke faciliteiten er in de haven beschikbaar zijn en hoe je contact kunt opnemen met de havenmeester. Daarnaast worden de Instagram berichten direct doorgeplaatst op de website. Met de bouw van de website is veel rekening gehouden met de vertoning op mobiel. De doelgroep bevindt zich namelijk een groot deel van de tijd op een boot en gebruikt de website dus op een mobiel apparaat.

Gebruikte oplossingen:

Website

Het resultaat

De website is op vrijdag 10 mei live gegaan. Wethouder Simon Broersma van onder andere Havens en Recreatie ‘opende’ de website officieel. Dat deed hij in het bijzijn van alle havenmeesters en natuurlijk een delegatie van ipsis. Via de persberichtentool van ipsis werd ook een algemeen persbericht verstuurd, dat goed werd opgepakt. Aan de lancering van havenshoorn.nl werd dus ook in de lokale media aandacht besteed.

Aan dit project werkten:

Niels 1

Niels Laan

"Niet alleen de perfecte kop koffie vereist precisie en passie, maar ook elk project verdient diezelfde toewijding om tot zijn volle potentieel te bloeien"

Vincent 1

Vincent Castenmiller

"Ik ga elke dag met een brede lach naar kantoor"

Jeroen 1

Jeroen Oostwouder

"Persoonlijke ontwikkeling is mijn drijfveer. Nieuwe technieken leren en kijken waar deze efficiënt zijn toe te passen"

Laten we je wens bespreken

We brainstormen graag met jou over de mogelijkheden
Vincent 1
Vincent Castenmiller
Directeur-eigenaar
Neem contact met mij op