Hoorn heeft zes havens. Met een aantrekkelijke, gezamenlijke website profileert Hoorn zich nu nog meer als watersportstad.

Hoorn heeft zes mooie havens. Alle havens hebben een eigen website. Maar voor toeristen die Hoorn over het water willen bezoeken zou het veel handiger zijn als er één website is, waarop alle informatie over de havens duidelijk gebundeld is. Vanuit die gedachte is de website www.havenshoorn.nl ontstaan. 

Doel van de website

De havenmeesters van Hoorn willen de stad nog meer profileren als watersportstad. Met een professionele en aantrekkelijke, gezamenlijke nieuwe website hopen de havens van Hoorn meer bezoekers te trekken. Daarom is er niet alleen gekozen voor een nieuwe website met nieuw logo, maar ook voor SEO door ipsis en social mediaondersteuning door Add Social.

Ontwerp

Wat wil de doelgroep zien? Mooie foto’s van de havens natuurlijk! Daarom is op de website veel ruimte voor aansprekend beeldmateriaal van Hoorn, de havens, de restaurants en de verschillende uitjes in de regio. De homepage trekt meteen de aandacht. De mooie foto is meteen de basis voor het navigeren op de website, want je kunt direct een haven aanklikken. De havenfaciliteiten worden nog duidelijker door de iconen die speciaal voor elke faciliteit ontworpen zijn.

Bouw

Direct op de homepage is het maatwerk al zichtbaar. In de grote overzichtsfoto wordt aangeven welke havens er zijn en waar die liggen. Ook in de onderliggende Google Maps vertoning zie je duidelijk waar de havens zich bevinden. Je kunt elke haven aanklikken, waarna je meer kunt lezen over de betreffende haven. Ook zie je welke faciliteiten er in de haven beschikbaar zijn en hoe je contact kunt opnemen met de havenmeester. Daarnaast worden de Instagram berichten direct doorgeplaatst op de website. Met de bouw van de website is veel rekening gehouden met de vertoning op mobiel. De doelgroep bevindt zich namelijk een groot deel van de tijd op een boot en gebruikt de website dus op een mobiel apparaat.

Resultaat

De website is op vrijdag 10 mei live gegaan. Wethouder Simon Broersma van onder andere Havens en Recreatie ‘opende’ de website officieel. Dat deed hij in het bijzijn van alle havenmeesters en natuurlijk een delegatie van ipsis. Via de persberichtentool van ipsis werd ook een algemeen persbericht verstuurd, dat goed werd opgepakt. Aan de lancering van havenshoorn.nl werd dus ook in de lokale media aandacht besteed.

Bekijk het resultaat

Bekijk de website
Niels Laan Niels Laan
Visueel designer
Niels Laan

Ik ben al ruim 5 jaar hoofd visueel design en daarnaast ben ik ook lid van het MT bij ipsis. Mijn specialisme ligt bij het ontwerp van websites en apps. Ik houd me vooral bezig met de grotere projecten, maar voor kleine projecten draai ik ook zeker mijn hand niet om. Een leuk plaatje maken is voor mij niet voldoende. Mijn ontwerpen zijn goed doordacht en leveren resultaten op. Ik vind het leuk om met de klant mee te denken en deze te betrekken in het ontwerpproces!

Elsa Pater Elsa Pater
Marketeer
Elsa Pater

Het leukste zijn de overlegmomenten met onze klanten. Het bespreken van doelen, middelen en resultaten. 

Vincent Castenmiller Vincent Castenmiller
Directeur-eigenaar
Vincent Castenmiller

Ik ben trots op ons creatieve team en ik krijg energie van het goede contact met onze klanten. Elke dag ga ik met een brede lach naar kantoor!

Meer over Vincent

Jeroen Oostwouder Jeroen Oostwouder
Webdeveloper
Jeroen Oostwouder

Persoonlijke ontwikkeling op technisch gebied is mijn drijfveer. Nieuwe technieken leren en kijken waar deze efficiënt zijn toe te passen.

Meer over Jeroen