Tegenwoordig red je het met een webshop niet meer alleen met een mooi design of een uitgebreid assortiment. Met een slechte productdetailpagina haken potentiële klanten al snel af. Tegenwoordig verwachten consumenten een gemakkelijke en gepersonaliseerde winkelervaring. Benieuwd hoe je de productpagina’s van jouw webshop kunt verbeteren? Lees dan snel verder.

Belang van een goede productpagina

Uit onderzoek blijkt dat 69% van de consumenten afhaakt op het moment dat er te weinig informatie of details worden gegeven over een product. Een uitgebreide productdetailpagina leidt dus tot meer conversies. De consument bekijkt de productdetailpagina’s en bepaalt in een paar seconden of het product aan de wensen voldoet. Wanneer je inspeelt op de wensen, verwachtingen en beleving van de consument kun jij iemand overtuigen om over te gaan tot kopen.

Content vernieuwen

Nieuwe content trekt de aandacht en inspireert ons. Naast dat de consument nieuwe producten verwacht, rekent hij ook op veel nieuwe content. Blijf de teksten en afbeeldingen daarom regelmatig vernieuwen. Nieuwe dingen zorgen ervoor dat de hersenen gemotiveerd worden om verder te kijken. We houden ervan om nieuwe dingen te ontdekken, wat ons gevoeliger maakt om verder de webshop in te duiken en aankopen te doen.

Productvideo’s  

Een paar jaar geleden waren drie foto’s per product voldoende. Tegenwoordig wil de consument zoveel mogelijk zien van een product en daar horen ook video’s bij. Veel webshops laten dat nog liggen, terwijl dat is waar de consument behoefte aan heeft. Laat mooie productvideo’s maken waar de consument inspiratie uit kan halen.

Reviews inzetten

Een groot aantal productreviews laat zien dat er al veel mensen zijn geweest die het product hebben gekocht. Dit wekt vertrouwen bij de consument. Een goede review kan ervoor zorgen dat een consument kiest voor een product met een hogere prijs. Echte reviews laten zien dat je eerlijk en transparant bent. Reageer op iedere review, zo ziet de consument direct dat je de reviews serieus neemt.

Vragen beantwoorden

Vragen van consumenten zijn belangrijk en antwoorden geven op deze vragen is nog belangrijker, het liefst nog voordat de vraag is gesteld. Antwoord bij het product al op vragen als: wat is de afmeting, hoeveel geluid maakt het etc. Dan hoeft de consument niet meer zelf op zoek en kun je hem al overtuigen op de productpagina zelf.

Anders dan anders

Door jouw producten net even anders te presenteren trek je de aandacht van de consument. Augmented reality begint zich steeds meer ontwikkelen en wordt meer en meer ingezet. Zo kun je gemakkelijk 3D-modellen bekijken en is het soms zelfs mogelijk om kleding op jezelf ‘te passen’. Deze manier van presenteren werkt alleen als jouw content ook goed is. Als dat op orde is kun je het op een bijzondere manier presenteren.

ipsis ontwerpt, ontwikkelt en bouwt webshops die aansluiten op de consument. Wil jij weten hoe we dat doen? Neem dan contact met ons op om een afspraak te maken.

webshop 1.jpg