Als website-eigenaar heb je (in potentie) toegang tot een schat aan statistieken. En met al die cijfers over klanten, bezoekersverkeer, leads, landingpagina's, omzetten en conversie kun je sleutelen aan een nóg betere website of webwinkel. Weten is meten. Maar wat wordt er zoal gemeten?

Baynote vroeg zo'n honderdvijftig winkeliers onder andere om hun favoriete merchandise- en navigatie-tactieken voor klantenbehoud aan te geven. Uiteindelijk bleek dat het evalueren van analytische gegevens bij 93% van de retailers in de top 2 stond ('meest belangrijk', 'ietwat belangrijk'). Twee op de drie bestempelden deze tactiek zelfs als de meest belangrijke tactiek.

Statistieken zijn in deze tijd, waarin de concurrentie soms moordend is en er tal van sociale toepassingen en manieren zijn om de klant erbij te betrekken (of juist af te leiden), erg belangrijk om in de race te blijven. Iedere ondernemer kan dan wel een unieke strategie hebben om hun succes met statistieken te analyseren, maar belangrijker is om te weten hoe succesvol bedrijven zijn met het integreren van deze bevindingen in hun marketingstrategieën.

Conversie

Als we kijken naar de conversieratio's zien we dat zes op de tien ondervraagden een conversieratio heeft tussen de 0 en 2,9 procent. Eén op de zes haalt een conversie van 5 tot 7,9 procent. Tien procent van de ondervraagden ziet via het mobiele web een hogere conversie-score dan via de normale website. Bij de tablets is dit percentage zelfs 22 procent.

Social media

De impact van 'social' moet uiteraard ook niet vergeten worden. Maar in hoeverre wordt het succes in social media-gebruik gemeten en wat zijn daarin de belangrijkste meetpunten? Winkeliers zijn de betrokkenheid van fans en de hoeveelheid fans meer aan het meten dan een jaar geleden en dat zal alleen maar meer worden nu vandaag uit onderzoek van IBM wederom bleek dat social shoppers, commercieel interessante shoppers blijken te zijn. Vooral het meten van Facebook-likes (90 procent tegenover 78 procent vorig jaar) en Twitter-followers (66% vs. 61%) is populair.

Meer informatie over wat ipsis voor u kan betekenen? Maak gebruik van ons contactformulier of neem telefonisch contact met ons op via 0229 - 27 27 00.


Bron:
karelgeenen.nl

statistieken