Sinds juli 2017 zijn er minstens 10 miljoen nieuwe businessaccounts aangemaakt op Instagram. Meer dan 25 miljoen personen hebben hun profiel geüpgrade naar een bedrijfsprofiel. In mei 2016 startte Instagram met het aanbieden van het zakelijke profiel. Dit maakt het mogelijk voor bedrijven om meer inzicht te krijgen in hun statistieken op Instagram.

Na het aanpassen van een profiel naar ‘bedrijfsprofiel’ kunnen bedrijven een contact button toevoegen aan de pagina en gedetailleerde analyses bekijken met statistieken. Instagram hoopt dat méér marketing tools zullen zorgen voor méér marketeers op het platform.

Facebook laat zien dat zakelijke klanten bereid zijn veel geld te investeren in advertising op sociale media. Sinds Instagram is begonnen met de bedrijfsprofielen, is het aantal adverteerders vertienvoudigd! Van 200.000 in februari 2016 naar 2 miljoen in september 2017. Dit plaatst Instagram relatief gezien ongeveer op gelijke hoogte met Facebook qua adverteerders aantallen.

Cijfers

80% van de 800 miljoen maandelijkse gebruikers volgt een zakelijk profiel. 40% van de 500 miljoen personen die Instagram dagelijks checken, bekijkt ook berichten van adverteerders. Van de 200 miljoen mensen die dagelijks een zakelijk profiel bekijken, volgt 2/3 de pagina.

Hoe werkt het? 

Je profiel overzetten naar een bedrijfsprofiel is vrij eenvoudig. Volg onderstaande stappen en je bent binnen enkele minuten eigenaar van een officieel Instagram bedrijfsprofiel.

  • Alleen openbare profielen mogen omgezet worden.
  • Ga naar je profiel
  • Druk op ‘instellingen’
  • Druk op ‘overstappen op bedrijfsprofiel’
  • Selecteer de Facebook pagina die je wilt koppelen
  • Ga naar de bedrijfsprofiel instellingen
  • Controleer contact en adres gegevens en voeg bedrijfsinformatie toe

Voordelen van een bedrijfsprofiel

Nu denk je misschien: wat heb ik aan een bedrijfsprofiel? Goede vraag!
Zoals eerder genoemd krijg je, mits de adresgegevens juist zijn, toegang tot een contact button. Wanneer mensen op deze knop klikken krijgen zij opties te zien als routebeschrijving, bellen en E-mail sturen. Verder krijg je toegang tot handige Instagram statistieken. De meest interessante analyses zijn: weergaven, bereik, websiteklikken en profielweergeven.

Let op: Als jouw profiel minder dan 100 volgers heeft, heb je geen toegang tot demografische statistieken waarmee je categorieën als leeftijd en geslacht kan zien. Gelukkig staat ipsis altijd klaar om jou daarmee te helpen! Klik hier om contact met ons op te nemen. 

influencers-social-media-landing-page_52683-23931.jpg