Of je een expert bent op het gebied van e-mailmarketing of net om de hoek komt kijken; je bent altijd op zoek naar een effectievere manier om resultaatgerichte e-mails in te zetten. E-mails worden voor diverse doeleinden ingezet en kunnen heel simpel zijn zoals een welkomstmail, maar kunnen ook een stuk uitgebreider zijn. Wij zetten 5 e-mailmarketingstrategieën voor jou op een rijtje die je direct kunt uitvoeren om jouw merk of dienst meer op te laten vallen, leads te verzamelen en zorgen voor een betere klantervaring.

#1 welkom e-mail

De welkom e-mail is het eerste moment waarop jij jouw bedrijf presenteert aan de klant en een connectie maakt. De (potentiële) klant krijgt met de mail een eerste indruk van jouw bedrijf. De welkom e-mail wordt verstuurd zodra een lead zijn e-mailadres heeft achterlaten, bijvoorbeeld bij een inschrijving van een nieuwsbrief. In deze e-mail hoef je de klant nog niet te laten weten wat je verkoopt en welke aanbiedingen je allemaal hebt. Leg de focus op jouw bedrijf en waar het voor staat, wat voor unieks jij de klant kunt bieden en hoe je de klant kan helpen. Zorg ervoor dat je met de mail nieuwsgierigheid en interesse opwekt bij de (potentiële) klant.

#2 kennis e-mail

De lezers van jouw e-mail hebben vaak maar een fractie van de kennis die jouw medewerkers hebben. Met tips en het delen van kennis in een e-mail kun je deze lezers al verder op weg helpen. Dankzij de kennis e-mail zet jij jouw bedrijf neer als een autoriteit. Daarnaast bouw je een partnership op zodra de klant jouw tips implementeert. Zoek uit wat de belangrijkste vragen van jouw doelgroep zijn en gebruik deze in de e-mail.

#3 manier van werken e-mail

Je wilt de lezers van jouw e-mail overtuigen van jouw kwaliteit. Een goede manier waarmee je dit kunt doen is door de klant jouw manier van werken te laten zien. Deel jouw ‘way of working’ als een perfecte formule. De lezer wil zekerheid en er zeker van zijn dat hij of zij voor het juiste kiest. Laat in cases en voorbeelden zien hoe jij te werk gaat en hoe jij klanten hebt geholpen aan een goed eindresultaat.

#4 persoonlijke e-mail

Wil je een relatie met jouw leads opbouwen? Dan zijn persoonlijke e-mails de beste methode. Jouw (potentiële) klanten willen het idee krijgen dat zij een persoonlijke klik hebben met jouw bedrijf. Een manier om deze connectie te krijgen is door een sterke visie te delen, waar de lead zich in kan vinden en deze mening deelt. Daarnaast maak je de e-mail persoonlijk door jouw bedrijf een persoonlijk gezicht te geven. Hierbij kun je denken aan het delen van een verhaal van een medewerker, het ontstaan van jouw bedrijf en de mensen in jouw bedrijf te laten zien.

#5 sales

Met een sales e-mailcampagne kun je een product in de markt zetten of extra omzet genereren vanuit bestaande klanten. Laat jouw klanten zich inschrijven voor een mogelijke korting. Biedt in de e-mail een product aan en gebruik hierbij schaarste en tijdgebondenheid. Denk hierbij aan: ‘nog maar een paar items beschikbaar’ of ‘deze aanbieding geldt tot.., wees er snel bij’. Deze triggers werken psychologisch en geven de lezer het gevoel dat ze snel moeten zijn om het product nog te kunnen scoren.

Hulp nodig bij mailings?

Wil jij e-mailmarketing inzetten, maar heb je hier ondersteuning bij nodig? Onze marketeers kunnen jou helpen bij het opstellen, invullen en versturen van een strategische e-mailing. Neem voor meer informatie contact met ons op via het contactformulier of bel naar 0227-27 27 00.

e-mailmarketing.jpg