Ben jij al een superman, spiderman of misschien wel een catwoman voor jouw huidige en potentiële klanten? Oftewel, ben jij al een superheld voor ze? Door de consument met gerichte content te ondersteunen in het beslissingsproces kun je op een efficiënte manier je verkoop een boost geven. Hoe? Inboundmarketing!

Inboundmarketing en superhelden

De slimme superheld gebruikt tegenwoordig inboundmarketing om klanten aan te trekken en aan zich te binden. De oudere marketingmethodes zoals adverteren, flyeren en postmailings worden steeds minder effectief. Dergelijke methodes houden zich voornamelijk bezig met het zenden van een boodschap, maar onbekend is of dit bij de juiste doelgroep terecht komt.

Inboundmarketing is gericht op het verdienen van aandacht door het ontwikkelen, delen en aanbieden van kwalitatieve en relevante content. Door de juiste content te bieden, gebaseerd op de vragen en behoeften vanuit de markt, zul je de juiste klanten aantrekken en niet het merendeel van je tijd besteden aan leads die eigenlijk geen echte leads zijn.

Doordat je binnen inboundmarketing content creëert die inspeelt op de behoeften, frustraties, interesses, problemen en vragen van jouw klanten, is de kans dat de websitebezoeker relevant is groot. Zij komen onder andere via social media en nieuwsbrieven naar je website. Maar vooral natuurlijk door de resultaten in Google. Hoe meer content je creëert op basis van de eerder genoemde punten die spelen bij jouw doelgroep, hoe effectiever de inboundmarketing zal zijn.

Ja, maar dat kost toch heel veel tijd?

Goede content kost inderdaad tijd. Maar bel je liever 10 mensen waarvan je niet weet of je op het juiste moment belt en of zij interesse hebben in jouw product of schrijf je liever een artikel, gericht op een specifiek onderwerp, waarop je de komende jaren (!!) gevonden kan worden. Waar zit uiteindelijk de meeste potentie in?

Naast het aantrekken van nieuwe klanten, biedt inboundmarketing ook de mogelijkheid om huidige klanten van de juiste informatie te voorzien om hen langer aan je te binden. Bied hen nieuwe inzichten en geef hen gerichte content over bijvoorbeeld het juist gebruiken van jouw product.

Uiteindelijk kost alles tijd, ook inboundmarketing. Maar wanneer je de kosten tegen de baten afzet, zal inboundmarketing (bijv. blogs, infographics en landingspagina’s) op de lange termijn meer opleveren dan outboundmarketing technieken (bijv. postmailings, flyeren en adverteren). En dat is uiteindelijk waar je naar op zoek bent, een langdurige relatie met je klant.

Geen tijd om richting te geven aan de strategie en uitvoering van inboundmarketing? Of heb je graag wat ondersteuning? Wij helpen je graag door middel van een uitgebreide intake en doordachte inboundmarketingstrategie mét concrete jaarplanning. Daaropvolgend kun je besluiten zelf de uitvoering van de planning te doen, het gezamenlijk uit te voeren of ons de gehele inboundmarketing aanpak te laten doen. Bel ons op 0229 27 27 00 of maak gebruik van ons contactformulier.

 

ironman