Nog beter targeten in AdWords

Bij targeting worden reclame-uitingen gericht aan personen waar deze uitingen interessant voor zijn. Advertenties juist targeten is een essentieel onderdeel van een succesvolle reclamecampagne. Misschien heb jij wel dé perfecte advertentie ontworpen maar moet deze alleen nog aan de juiste doelgroep worden getoond. Met behulp van de nieuwe verbeterde techniek van AdWords kun je jouw advertenties nog beter targeten. 

Demografische optimalisatie op basis van gezinsinkomen

Door handig gebruik te maken van de demografische optimalisatie kan dit jouw advertentie net dat extra duwtje in de juiste richting geven om jouw campagne tot een succes te maken. Demografische optimalisatie voor leeftijd en geslacht kenden we al. Met de nieuwe feature van AdWords is het mogelijk om jouw advertentie te targeten op gezinnen met een laag, midden of hoog gezinsinkomen. Ideaal voor organisaties die producten of diensten voor bepaalde segmenten verkopen. 

Ben jij bijvoorbeeld adverteerder van sociale huurwoningen? Dan kun jij je richten op de lagere inkomensklassen. Ben je adverteerder van kostbare producten of diensten, dan kun jij je richten op de hogere inkomensklassen. Zo bereik jij de doelgroep die goed aansluit op jouw product of dienst en gaat er geen geld verloren aan klikken die niet relevant zijn voor jou.

Targeting op aangepaste intentiedoelgroepen

Google heeft ook een nieuwe targetingtool voor campagnes in het Display Netwerk opgezet namelijk: intentiedoelgroepen. Intentiedoelgroepen zijn de doelgroepen waarbij gebruikers meer dan gemiddeld de intentie hebben om jouw product of dienst aan te schaffen. 

Er zijn hiervoor twee manieren waarop je deze aangepaste intentiedoelgroepen kunt benaderen.

1: Door een aangepaste doelgroep via machine learning te laten samenstellen

2: Door zelf de aangepaste intentiedoelgroepen samen te stellen. 

Met behulp van machine learning stelt Google een aangepaste intentiedoelgroep voor jou samen. Google gebruikt hiervoor data van vergelijkbare campagnes. Zelf hoef je hiervoor dus bijna niets te doen. 

Als je besluit zelf de aangepaste intentiedoelgroep samen te stellen kun je zelf een combinatie maken van topzoekwoorden en belangrijke URL’s voor jouw producten of diensten. Door dit zelf te doen maak je de doelgroep net even iets specifieker. 

Targeting op levensgebeurtenissen

Targeting op levergebeurtenissen maakt het voor jouw bedrijf mogelijk om gebruikers te benaderen rondom belangrijke levensgebeurtenissen. Levensgebeurtenissen waar je bij AdWords al op kon targeten zijn: afstuderen, trouwen en verhuizen. Met de vernieuwde versie op het gebied van levensgebeurtenissen kun je nu ook targeten op bijna getrouwd, bijna afgestudeerd en bijna verhuisd. Verhuurt jouw bedrijf bijvoorbeeld trouwauto’s? Dan kun je vanaf nu je doelgroep BIJNA getrouwd met een druk op de knop benaderen. 

Promotie-extensies

Eind 2017 lanceerde Google Adwords de promotie-extensies. Met promotie-extensies kun je eenvoudig tijdelijke promoties en aanbiedingen aankondigen als extensie op jouw advertentie. Voor adverteerders die regelmatig items willen promoten is deze extensies ideaal. 

Vergeet het maken van advertenties voor Moederdag, Valentijn, Kerstmis of Oud en Nieuw, dit is namelijk niet meer nodig. Ook hoef je niet op zoek te gaan naar alternatieve oplossingen, zoals het verwerken van kleine promotieteksten. Met de komst van de promotie-extensie kun je nu gemakkelijker en sneller jouw promoties aankondigen. Door de begin en einddatum in te voeren is de extensie gemakkelijk te beheren. 

Promotie-extensies worden, net zoals andere extensies, weergegeven als een extra regel onder de advertentie. De promotie-extensie wordt weergegeven met een tag-icoon in de advertentie. De extensie wordt weergegeven in het zoeknetwerk voor alle apparaten (mobiel, tablet en desktop). Door het getoonde icoon en de extra regels tekst valt jouw advertentie net extra op!

Wil jij jouw product of dienst zichtbaar maken voor de juiste doelgroep, maar heb je geen idee waar je moet beginnen? Onze marketeers helpen jou graag verder! Neem voor meer informatie contact met ons op via het contactformulier of bel naar 0229 27 27 00. Wij drinken graag een kopje koffie met jou om de mogelijkheden te bespreken.

 

Wil jij meer informatie?

Vul onderstaande formulier in:

Naar tips en updates

Nieuwsbrief ontvangen?
Ik accepteer de privacyvoorwaarden

Andere Tips en updates:

<p>Behaal het optimale met een klein Google Ads-budget</p>
Marije Bregman

Behaal het optimale met een klein Google Ads-budget

 
<p>Meer aandacht voor jouw video?</p>
Marije Bregman

Meer aandacht voor jouw video?

 
<p><strong>Hoe vind ik goede medewerkers?</strong></p>
Marije Bregman

Hoe vind ik goede medewerkers?