Nieuw: Instagram Reels

We benoemen het iedere keer weer, maar de mogelijkheden binnen social media veranderen non-stop. Er is een nieuwe feature van Instagram sinds kort beschikbaar: Instagram Reels. Instagram Reels speelt in op de mogelijkheid een video te editen en te voorzien van effecten en muziek. De zogenoemde Reel kun je vervolgens op je Instagram-account delen. Ben jij benieuwd naar de mogelijkheden van Instagram Reels en of het eventueel interessant is voor je bedrijf? Lees dan vooral verder.

Wat is Instagram Reels?

Met Instagram Reels is het mogelijk om een video van 15 seconden op te nemen en vervolgens naar je persoonlijke wensen te editen. Daarbij voeg je muziek en effecten toe. Net als bij TikTok kun je door op het gebruikte audiobestand te tikken naar een overzicht van Reels die dezelfde muziek hebben gebruikt.

Je Reels zijn vervolgens terug te zien tussen je Instagram Stories of op jouw profiel. Zodra je de eerste Reel hebt gemaakt, verschijnt er een extra tabblad op je profiel naast je eigen feed, IGTV en content waarin je bent getagd. Hierin vind je nu ook jouw Reels.

Instagram Reels van andere (onbekende) personen kun je ook vinden via ‘ontdekken’. Wanneer je een openbaar profiel hebt, kunnen je Reels ook worden getoond op ‘explore’ binnen Instagram.

Hoe maak je een Reel?

Je maakt een nieuwe Instagram Reel door naar de Instagram camera te gaan. Op deze manier maak je ook Instagram Stories. Daar kies je voor Reels. Vanuit hier krijg je verschillende creatieve editing tools te zien zoals:

  • Voeg audio toe aan je video. Kies bijvoorbeeld een liedje uit de muziekbibliotheek of gebruik je eigen audio. Let op: gebruik je jouw eigen audio en heb je een openbaar profiel? Dan kunnen mensen jouw audio gebruiken in hun Reels.
  • Er zijn verschillende filters, stickers en grappige AR-effecten die je kunt gebruiken in je Instagram Reels.
  • Wil je een video van jezelf maken zonder je telefoon vast te houden? Gebruik de timer en countdown!
  • Maak je een Reel bestaande uit meerdere videoclips? Pas de functie om de beelden goed te kunnen uitlijnen toe. Zo maak je van meerdere clips één vloeiende Reel.
  • Pas de snelheid van je video aan. Zo kun je je video sneller of juist trager laten afspelen.

Als je je Reel gemaakt hebt kun je een thumbnail kiezen, hashtags en een omschrijving toevoegen. Deel de Reel in je Stories en/of in je feed. Het is mogelijk dat andere je Reels kunnen delen via hun Stories.

Instagram Reels voor bedrijven

Instagram Reels biedt bedrijven de mogelijkheid om op een creatieve en authentieke manier hun doelgroep via Instagram te bereiken. Hoe zet je als bedrijf Instagram Reels het beste in? Wij adviseren om Instagram Reels te benaderen als iedere andere video of afbeelding die je plaatst op je social mediakanalen. Wees relevant, creatief en zoek interactie om engagement te vergroten. Het belangrijkste is dat je als bedrijf niet zomaar content gaat delen, maar goed nadenkt wat je ermee wil bereiken. Wat is de meerwaarde van deze video voor ons bedrijf en hoe zijn we met deze video relevant voor de doelgroep?

Wil jij aan de slag met Instagram Reels maar kom je er niet helemaal uit? Laat het ons weten! We helpen je graag verder met het verbeteren van jouw bedrijfspagina en social mediakanalen. Maak een afspraak met ons en dan bespreken we samen de nieuwe mogelijkheden.

 

Lotte van Boxtel Lotte van Boxtel
Auteur
Lotte van Boxtel

Andere Tips en updates:

<p>Waarom A/B testen belangrijk is</p>
Melissa Roossien

Waarom A/B testen belangrijk is

 
<p>Ik ben geen robot</p>
Jeroen Oostwouder

Ik ben geen robot

 
<p>De nieuwste webdesigntrends</p>
Marije Bregman

De nieuwste webdesigntrends

 
0229272700