Het zoekgedrag van de consument is de laatste jaren merkbaar veranderd door het gebruik van de mobiele telefoon. Waar het gedrag van de consument verandert moet de markt mee veranderen. De wijze waarop wij  gewend zijn een effectieve marketingstrategie uit te voeren werkt niet altijd voor mobiel en is toe aan een upgrade.

De verwachtingen van de consument liggen hoger dan ooit tevoren. Dit komt doordat bijna elk bedrijf tegenwoordig de mogelijkheid heeft om mensen direct te geven wat zij willen en dit ook waar kunnen maken. De concurrentie is groot. Om op te vallen in de markt zijn een supersnelle website en service essentieel. Waar men vroeger nog rustig 8 seconde de tijd nam om te wachten op een webpagina, blijven mensen nu niet langer dan een paar seconde wachten op het resultaat. In “The Age of Assistance” kun jij als merk niet achterblijven met het leveren van snelle en probleemloze mobiele website-ervaringen.

Hoe voldoe jij aan de behoeften van jouw mobiele doelgroep? Welke strategieën kun je inzetten om klanten aan jou te binden in dit mobiele tijdperk? Wij zetten een aantal tips op een rijtje:

Consument voor de technologie 
Het verzorgen van de ultieme gebruikerservaring is altijd een uitdaging. Want wanneer is de tijd rijp om met die nieuwe technologie te experimenteren? Het beste is om een balans te vinden. Ga voor een strategie waarin de consument op de eerste plaats staat in plaats van de technologie. Gebruik de technologie om de gebruikerservaring te optimaliseren. Je maakt een website in eerste instantie voor de klant, niet voor jezelf. Zorg er daarom voor dat je altijd met de consument in het achterhoofd wijzigingen en nieuwe snufjes toevoegt. Wat biedt het de klant? Is het ook echt een toegevoegde waarde?

Gebruik ieder moment om aan jouw merk te bouwen

Elk moment dat consumenten op hun telefoon zitten (en dat zijn er veel), is er een kans om een verpletterende indruk achter te laten. Via de telefoon heeft men twee keer zoveel interactie met merken dan via andere kanalen. Spring hierop in. Iedere keer dat een klant een goede ervaring heeft met een merk of organisatie wordt de lat voor concurrenten verhoogd. Vanaf het moment dat het verwachtingspatroon is opgeschroefd, heeft de consument een nieuwe standaard. Alles dat onder dit nieuwe verwachtingspatroon presteert zal een vervelende ervaring opleveren.

Speel in op de customer journey

De wens van de consument van deze tijd is dat alles sneller en makkelijker moet zijn, zo ook de customer journey. Zorg dat de consument zo min mogelijk stappen door hoeft te lopen voordat deze bij de juiste pagina is aangekomen. Kijk kritisch naar de customer journey en probeer deze altijd onder de 5 stappen te houden.

Versterk de band tussen de klant en jouw merk

Het is belangrijk om aan een goede band tussen de klant en jouw merk te werken. Tuurlijk is het fijn als mensen een aankoop doen, maar het liefst heb je dat het niet bij een eenmalige transactie blijft. Biedt daarom iets unieks, een mooi verhaal, gave vormgeving en een stukje beleving aan jouw klanten. Dan blijf je niet alleen langer hangen, maar creëer je ook fans van jouw merk. Helemaal in dit mobiele tijdperk is het goed om op te vallen en iets unieks te doen. Steek veel moeite en tijd in terugkerende klanten en stimuleer de engagement.

Meer weten?
Wil jij meer weten over het optimaliseren van jouw strategie voor de mobiel of andere devices? Neem dan contact met ons op door gebruik te maken van het contactformulier of bel naar 0229 27 27 00.

 

mobiel.png