Het duurt niet lang meer: 2019 is bijna daar. Tijd om vooruit te kijken naar volgend jaar en hoe jij jouw bedrijf op de kaart gaat zetten. Marketing staat niet stil en blijft veranderen. Daarom is het belangrijk om vooruit te kijken en goed in te spelen op de trends en ontwikkelingen. Ben jij klaar voor 2019?

Marketing automation

Ken je dat trucje? Je bent online aan het winkelen en voegt een product toe aan je winkelmandje. Uiteindelijk besluit je om niet af te rekenen. De volgende dag krijg je een e-mail met een kortingscode voor dat product, omdat het product nog in jouw winkelmandje staat. Dit is een goed voorbeeld van marketing automation.

Er wordt verwacht dat er in 2019 nog veel meer gebruik zal worden gemaakt van marketing automation. Pak je marketing automation goed aan, dan heb je een grotere kans op een hogere afzet. Door het slim koppelen van acties en content, maak je het gemakkelijk voor de klant op tot aankoop over te gaan. Je helpt de klant en brengt deze stap voor stap naar de kassa.

Geautomatiseerd chatbots

Veel websites hebben een chatvensters rechtsonder de pagina die vraagt of je ergens mee geholpen kan worden. Een chatbot zorgt ervoor dat de bezoeker van jouw website 24/7 in contact kan komen met het bedrijf en zijn vragen kan stellen. De (potentiele) klant hoeft niet meer te wachten totdat er iemand van het helpdesk zijn/haar vragen beantwoordt. De chatbots hebben veel potentie. Zij kunnen niet alleen geautomatiseerde vragen beantwoorden, maar kunnen ook emailadressen of telefoonnummers verzamelen. Deze waardevolle informatie kun je later weer inzetten bij marketing- of salesacties.

Mobile-first indexing

Misschien is dit wel de belangrijkste ontwikkeling voor 2019. Mobile-first indexing houdt in dat wanneer de robots van Google langskomen op jouw website eerst kijken naar hoe de website wordt weergegeven op een mobielapparaat. Als jouw website goed schaalt maar geen snelle laadtijd heeft op mobiele apparaten, zal jij slecht scoren in de zoekresultaten van Google. Aangezien iedereen tegenwoordig een mobie apparaat met internettoegang met zich meedraagt, heeft Google ervoor gekozen volledig mobile first te gaan.

Gepersonaliseerde content

In de online marketing zullen we meer gepersonaliseerde content zien. Websites die je geregeld bezoekt zullen je persoonlijk welkom heten en aanbevelingen doen die afgestemd zijn op jouw interesses. Deze persoonlijke aanpak leidt tot wel 20% meer verkopen. Uit onderzoek blijkt dat de consument 60% meer informatie wil afstaan in ruil voor persoonlijk afgestemde content.

Gezichten achter het scherm

Mensen willen tegenwoordig weten wie er achter het scherm/bedrijf zit. Ze willen een beeld of een gezicht zien. Dit maakt de communicatie persoonlijker en zorgt ervoor dat de websitebezoeker een persoonlijke klik kan ontwikkelen met jouw bedrijf. Wat weer resultaat in binding met het bedrijf. Hierdoor worden klanten loyale klanten en zullen ze terugkeren.

Gewaagde campagnes

Twee zoenende mannen of twee mensen van verschillende religies op een billboard. Grote bedrijven zoals Suit Supply zetten dit soort beelden in. Opvallende, gekke of bijzondere campagnes. Deze campagnes hebben een grote impact op de maatschappij. Er wordt veel over gesproken en het bereik is enorm. Is dit jouw doelstelling? Dan werkt dit soort content perfect.

Wil jij 2019 jouw jaar maken? Wij helpen jou graag om jouw doelstellingen te realiseren. Neem voor meer informatie contact met ons op via het contactformulier of bel naar 0229 27 27 00.

2019.jpg