Met de huidige tools is het mogelijk om de bezoeker van uw website van begin tot eind te volgen en zijn gedrag proberen te begrijpen. Met behulp van die kennis kunt u uw website verbeteren, zodat uw website optimaal presteert.

 

Een website heeft een vast volume aan bezoekers. Dat groeit en krimpt, maar is over een langere periode stabiel. Daaruit komen conversies. Aankopen of aanvragen.

 

 

 

Het bezoekersverkeer kan op veel manieren worden beïnvloed. Groei van het verkeer is snel geregeld. Bijvoorbeeld via AdWords of social media. Maar deze makkelijke manieren kosten vaak geld. Bovendien leveren deze manieren geen exponentiële groei van conversies op, de groei van het aantal conversies zal evenredig lopen aan de groei van het aantal bezoekers: verdubbelt het verkeer dan verdubbelt de conversie.

   

De gebruikerservaring op de website verbeteren kan wel een conversiegroei veroorzaken die niet evenredig is aan het bezoekersverkeer. Zoals in de afbeelding hiernaast wordt getoond. Net zoveel verkeer als bij afbeelding 1. Maar meer conversie.

 

 

Nadat conversieoptimalisatie heeft plaatsgevonden heeft de website ook meer profijt van een toename van verkeer. Wanneer nu het verkeer toeneemt door middel van AdWords zal de conversie ook meer groeien.

 

 

 

ipsis helpt u graag met het toepassen van de juiste tools, op de juiste plek. Hieronder worden een drietal scenario’s geschetst met de bijbehorende oplossingen. 

Scenario A

U heeft een standaard website, geen toeters en bellen. Wat tekst die uw bedrijf dienst of product omschrijft. U krijgt bezoekers via een zoekmachine of direct op uw website. Niets aan de hand eigenlijk, maar u heeft het idee dat u niet genoeg aanvragen binnenkrijgt via de website.
Wij adviseren conversieoptimalisatie. Wij analyseren het pad van de bezoeker van binnenkomst tot contactaanvraag. Waar gaat het mis, wat kan er beter. Hogere conversie is het resultaat!

Scenario B

U heeft een webshop die al een tijd bestaat en goed functioneert. U heeft uw webshop zo goed mogelijk geoptimaliseerd. De klanten zijn tevreden. Toch denkt u dat u uw webshop meer klanten kan trekken, u wilt groeien.
Wij adviseren internetoptimalisatie. Wij onderzoeken wat de beste manier is om meer verkeer te genereren. Een AdWords campagne, een nieuwsbrief, inzetten van social media of wellicht een postmailing. Meer traffic is het resultaat!

Scenario C

U heeft website die goed gevonden wordt, uw diensten worden goed gepresenteerd. U krijgt regelmatig aanvragen binnen. U heeft een groot aantal vaste klanten. U heeft echter de indruk dat uw website leads misloopt.
Wij adviseren leadgeneratie. Met behulp van tools signaleren wij interessante leads. De bezoekers die uw website verlaten hebben zonder actie kunt u er uit pikken om deze vervolgens van lead tot klant te maken. Een hoger percentage leads is het resultaat!

Wilt u weten hoe u met uw website meer klanten genereert? Neem dan contact met ons op.

magnet