Instagram is hét social mediaplatform voor inspirerende kiekjes. In deze mobiele app kun je een verhaal vertellen met weinig tekst en beeld. Voor Instagram heb je niet meer nodig dan een smartphone met een camera. Je kunt mensen volgen en foto’s liken, zo ben je altijd op de hoogte van de sociale updates.

Waarom Instagram voor je bedrijf?

Instagram is een platform dat vooral een jongere doelgroep bereikt. In 2016 telde het populaire platvorm 3.2 miljoen volgers waarvan 1.5 miljoen dagelijks de tijdlijn checkten! Wanneer jouw doelgroep dus voornamelijk jongeren is, is Instagram zeker een platform om te overwegen. Een recente update van Instagram is het zakelijke account. Dit account heeft drie grote voordelen: de contactbutton, statistieken en promotie.

Het is namelijk mogelijk om aan je profiel contactgegevens te hangen. Welke contactgegevens je toevoegt, is optioneel. Je kunt een e-mailadres, telefoonnummer en adres toevoegen. Ook heb je als zakelijk account inzicht in je statistieken. Hiermee krijg je inzicht in het bereik van een bericht, meer informatie over je volgers, de beste tijden om een bericht te plaatsen en welke foto’s het best presteren. Deze statistieken lijken op die van Facebook (Instagram is onderdeel van Facebook). Ze worden bijgehouden vanaf het moment dat je je pagina omzet naar een zakelijke pagina en zijn zichtbaar na een week. Het laatste voordeel is de optie om een bericht te promoten. Zo maak je van een foto of video een gesponsord bericht.

Hoe maak je een zakelijk account aan?

De eerste stap naar een bedrijfspagina is een persoonlijk account aanmaken en deze in de instellingen omzetten naar een bedrijfspagina. Dit doe je door hem te koppelen aan een Facebook bedrijfspagina. Dit is alleen te doen via de app.

Tips voor de Instagram bedrijfspagina

Een aantal dingen zijn belangrijk bij het runnen van een goede Instagram pagina. Zorg dat je profiel openbaar is en de gebruikersnaam gelijk is aan je bedrijfs- of merknaam. Zo kan iedereen je pagina vinden en volgen. Zet in je biografie een omschrijving of link naar je website. Een link naar de website kun je ook in je story plaatsen. Je verhaal is 24 uur zichtbaar en kijkers hoeven alleen omhoog te swipen om op jouw site te komen. Zorg voor een overzichtelijke pagina met het liefst een mooie feed. Wanneer je een feed hebt, betekent dat dat al je foto’s bij elkaar passen. Dit is voor een volger vaak prettig om naar te kijken. Wanneer je een nieuw bericht hebt geplaatst, kun je een locatie en hashtags toevoegen. Dit draagt weer bij aan het bereik van je bericht.

Post diverse content. Denk aan persoonlijke content als een introductie van het team. Post ook berichten die waarde aan de tijdlijn toevoegen zoals tutorials. En ten slotte, kies voor mooie foto’s, Want daar draait Instagram om!

 

Vind je, na het lezen van deze blog, Instagram toch nog lastig? Dan is ipsis er om jou te helpen! Wij nemen niet alleen je Instagram account uit handen, ook kanalen als Facebook en LinkedIn kunnen wij voor je overnemen! Neem voor meer informatie contact op via het contactformulier of bel naar 0229-27 27 00.

influencer-woman-social-media-landing-page_52683-22950.jpg