Inboundmarketing… wat?

Voor de komende tijd staan er weer twee gratis interactieve sessies op het programma bij ipsis. Eerst samen een heerlijk broodje eten en kort de mogelijkheid tot wat netwerken. Dan praten over inboundmarketing! Deelname aan deze sessie geeft je meer duidelijkheid over de term, maar vooral over de invulling en de toegevoegde waarde. Dit laatste blijft voor de meesten onder ons natuurlijk het belangrijkste, wat levert het mij op?

Om dat te weten te komen nodigen wij je graag uit voor één van onze sessies op donderdag 16 april van 12.00 tot 13.30 uur of donderdag 21 mei van 17.30 tot 19.30 uur. Bij deze laatste sessie geen luxe broodjes maar overheerlijke pizzapunten.

Materie

Ik hoor je denken, inboundmarketing wat is dat nu precies? Ik geef je meer duidelijkheid over de term zodat je hopelijk, net als ik, heel enthousiast wordt. Marketing wordt veelal outbound ingezet, als pushstrategie. Ook jij wordt vast met enige regelmaat gebeld, terwijl je daar niet om vraagt of niet in geïnteresseerd bent. Of wat te denken van de flyer in jouw brievenbus, waarop staat hoe geweldig de aanbieder in kwestie is en hoe belangrijk het is dat je juist bij hem moet zijn. Jij herkent deze situaties vast. De afgelopen jaren heeft echter een verschuiving plaatsgevonden naar de pullstrategie met als doel het aantrekken van (potentiële) klanten via internet. Hierbij richten we ons met de marketing op de zoekmachines, e-mailmarketing, websites, blogs en social media. Kort samengevat: inboundmarketing helpt om jouw onderneming beter vindbaar te maken op internet, gericht op (potentiële) klanten die op dat specifieke moment op zoek zijn naar informatie. Belangrijk is het dat deze mensen jou vinden, het wordt namelijk steeds minder gewaardeerd dat je hén ongevraagd benadert.

Tools

Inboundmarketing is gericht op het delen van content met jouw doelgroep. Er komt een moment bij jouw (potentiële) klant dat hij uit zichzelf op zoek gaat naar de juiste informatie. Het is zaak dat je op dat moment door hem gevonden wordt. Onder meer het inzetten van zoekwoorden, plaatsen van blogs en gebruik van social media verhoogt de kans om gevonden te worden. Zorg dus voor een geoptimaliseerde website die gebruiksvriendelijk en aantrekkelijk is. Zet social media in om met de (potentiële) klant in gesprek te komen. Daarnaast is bloggen een van de inboundmarketingtools. Een blog delen betekent namelijk kennis delen. En, hoe meer blogs je deelt, hoe meer kansen je hebt om gevonden te worden.

Meer informatie over inboundmarketing? Maak gebruik van ons contactformulier of neem telefonisch contact met ons op via 0229 - 27 27 00.

meeting