De mogelijkheden van direct mail zijn eindeloos. Je kunt voor iedere vorm, formaat en boodschap kiezen. Waar begin je en hoe zorg je ervoor dat jouw boodschap goed aankomt bij de juiste doelgroep? Wij geven antwoord op deze vragen.

Waarom direct mail inzetten?

Met een geadresseerde en persoonlijke direct mail krijgt jouw boodschap de aandacht die het verdient. Een direct mail kun je voor diverse zaken inzetten: de opening van een nieuw pand, introductie van een nieuw product of een leuke actie. Pak je een direct mail goed aan dan kun je een goede respons verwachten. Door gerichte post te versturen krijg je direct contact met de klant. Dat is de kracht van direct mail: mensen persoonlijk aanspreken. Des te persoonlijker des te groter de kans dat mensen zich aangesproken voelen en overgaan tot actie.

Wat is jouw doel?

Iedere direct mail begint met de vraag: wat is het doel van de mailing? Wil je informeren, introduceren of een actie onder de aandacht brengen? Het doel is leidend voor alle vervolgkeuzes van de dm. Wat je wil vertellen heeft invloed op hetgeen wat je gaat verspreiden. Denk daar dus goed over na.

Maak het persoonlijk

Wat komt persoonlijker over? Geachte klant we breiden ons lesaanbod uit met yogalessen. Schrijf je nu in via de website. Of: Beste (voornaam), wil jij na jouw zumbales graag nog even ontspannen? Je bent van harte welkom bij onze nieuwe yogalessen. Probeer het eerst een keertje gratis uit om te ontdekken of het bij je past.  

Des te meer je weet over jouw (potentiële) klanten des te persoonlijker jij jouw direct mail kunt maken. En des te persoonlijker des te groter de kans op succes! Bekijk daarom over welke gegevens je beschikt. Waar iemand woont, hoe oud diegene is en wat hij eerder heeft aangeschaft zijn allemaal belangrijke gegevens waar jij jouw boodschap op aan kunt passen. Denk daarbij niet alleen in tekst, maar ook visueel.

Vorm en opmaak

Niet geheel onbelangrijk: de vorm en opmaak van de direct mail. Prikkel de zintuigen van de ontvanger en zorg voor een verrassende mailing. Het meeste respons behaal je met een direct mail die bij de beleving creëert die bij de doelgroep past. Vergeet daarbij ook jouw doelstelling niet. Zorg ervoor dat de uitstraling van de mailing goed past bij jouw bedrijf. Laat je hierover goed adviseren.

Respons

Je wil dat de ontvangers in actie komen. Bedenk dus hoe zij kunnen reageren. Kies je voor een kortingscode, moeten mensen bellen of een QR-code scannen om vervolgens op een landingspagina terecht te komen? Allemaal opties die mogelijk zijn bij een dm.

Met een goede, persoonlijke en geadresseerde direct mail krijgt jouw boodschap de aandacht die het verdient. Wil jij een direct mail versturen maar weet je niet hoe je dit aan moet pakken? Laat je adviseren door ipsis. Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

direct mail.jpg