Bloggen is hot, dit is ons nu wel algemeen bekend! Tegenwoordig wordt er over elk denkbaar onderwerp wel een blog gestart en laten we de vloggerswereld niet vergeten. Bloggen kan ook van toegevoegde waarde zijn voor jouw bedrijf of merk. Er zijn veel bedrijven die een bedrijfsblog hebben, maar niet weten hoe ze dit moeten inrichten om van waarde te zijn. In dit artikel leg ik uit hoe je jouw bedrijfsblog succesvol vorm kunt geven!

Een bedrijfsblog deelt nieuws met de bezoekers en geeft een persoonlijke touch aan informatie waar de bezoeker wat aanheeft. Heel leuk zo’n bedrijfsblog maar waar moet je over schrijven en waarom is dit van waarde?

Drie keer ‘waarom is een blog waardevol voor je klanten?’:

  • Een blog is goed inzetbaar om klanten te binden met je merk of bedrijf. In een blog kun je je van een niet-zakelijke kant laten zien, iets wat veel klanten aanspreekt. Het persoonlijke van blogposts kan bijdragen aan het onderhouden en het aangaan van nieuwe klantrelaties.

  • Met een blog kun je klanten informeren over nieuwe acties, producten en ontwikkelingen. Zo blijft de klant up-to-date over jouw aanbod aan producten of diensten.

  • Bezoekers op jouw website die jouw bedrijfsblog bezoeken moeten kunnen reageren op je artikelen. Op deze manier kunnen bezoekers meedenken en maak je ze onderdeel van het proces. Ga de interactie aan met de bezoeker door te reageren en sta open voor feedback. Zet social media in om artikelen op je blog te promoten, hierdoor ga je ook de interactie aan met jouw fans.

Vijf tips voor het creëren van content voor op jouw bedrijfsblog:

Het bedrijf is niet zo zeer het uitgangpunt van een blog want het draait om de relatie met de klant. Je kunt kennis delen vanuit jouw vakgebied wat interessant kan zijn voor jouw doelgroep. Probeer jezelf in te beelden in de klant; wat zou jij als klant willen lezen op een bedrijfsblog?

1. Wees op de hoogte van de laatste ontwikkelingen in jouw vakgebied. Deze ontwikkelingen kunnen van alles zijn, als het maar interessant is voor de doelgroep.

2. Jij bent natuurlijk een professional in jouw vakgebied maar vergeet niet dat kennis delen het beste werkt als je in de taal van de klant schrijft. Vermijdt lastige onderwerpen die moeilijk te begrijpen zijn, als niet-kenner van het vak. Probeer in de taal van de klant te schrijven zodat de klant zich makkelijk kan inleven.

3. Samenhang is het keyword bij het creëren van blogposts. De artikelen moeten op elkaar aansluiten en er moet een lopend verhaal zijn, samenhang dus.

4. Wissel tekst af met beelden, video of een infographic hierdoor wordt de bezoeker getriggerd om door te lezen en haakt de bezoeker minder snel af.

5. Zorg voor verschillende schrijvers binnen het bedrijf. Iedereen heeft een eigen kijk op ontwikkelingen en dit zorgt ervoor dat de bedrijfsblog vernieuwend en fris blijft!

Met een bedrijfsblog deel je niet alleen je kennis met je bezoekers je verbetert ook je vindbaarheid, over synergie gesproken! De laatste tip die ik wil meegeven is creëer een aansprekende titel, goede titels doen 80% van het werk.

Hulp nodig bij het opzetten en schrijven van jouw bedrijfsblog?

Hulp nodig bij het creëren van een bedrijfsblog? Moeite met het creëren van content op jouw bedrijfsblog of heb je vragen over dit onderwerp? Neem dan contact op met één van onze marketeers via 0229 27 27 00 of maak gebruik van ons contactformulier om een vraag te stellen.

 

blog