Dit hoef je niet op social media te plaatsen

Twijfel je weleens over de content die je deelt op social media? En heb je een beetje houvast nodig? Er gelden helaas geen standaard regels op social media waarmee je volgers kunt winnen of verliezen. Om je een beetje op weg te helpen vind je in deze blog vijf punten die je beter niet op social media kunt plaatsen. Het meeste ligt misschien voor de hand, maar ga eens na of er bij jou misschien slechte ‘gewoonten’ zijn ingeslopen.  

1 Richt je niet téveel op verkopen

Het is goed om regelmatig zichtbaar te zijn op social media, maar het werkt averechts als je alleen met content komt om je product of dienst te verkopen. Probeer vooral content te plaatsen die de interesse wekt van je publiek. Wat vinden ze leuk om te lezen? En praat erover mee. Al moet het natuurlijk wel passen bij jouw merk of bedrijf. Maak je social media ‘menselijk’ in plaats van puur commercieel. 

2 Irrelevante posts

Iedere dag is er wel een onderwerp waar je op in kunt haken. Of het nu gaat om Nationale Broer & Zus dag of Internationale Dag van de Chocola. Dit is leuk om op in te spelen, maar alleen als het bij jouw bedrijf past. Bedenk dan ruim van tevoren een echt leuke inhaker, anders sla je de plank alsnog mis en dat is zonde.

3 Politieke of religieuze content

Mensen hebben vaak een sterke mening over een politiek of religieus standpunt. Probeer hier dan ook zover mogelijk bij vandaan te blijven, om te voorkomen dat je mensen beledigt. Tenzij je een politieke of religieuze partij bent, maar ook dan is het belangrijk te letten op wat je precies plaatst. 

4 Spelling- of grammaticafouten

Een post met spelling- of grammaticafouten is een echte afknapper. Let hier dus extra goed op! Lees je post nog een keer door of laat het door een collega checken. Je ziet al snel zelf dingen over het hoofd.

5 Te veel hashtags

Hashtags zijn heel handig: zo kunnen mensen je beter vinden en trek je mensen aan die interesse hebben in die bepaalde hashtag en dus in jouw content. Maar overmatig gebruik van hashtags kan juist afschrikken. Het ziet er niet mooi uit, je content wordt minder goed leesbaar en met irrelevante hashtags trek je mensen aan die helemaal niet geïnteresseerd zijn in jouw content. Onderzoek welke hashtags bij jou passen en bij je content. Pas deze toe.

Dit waren de 5 tips voor betere social media posts. Hoe zit het met jouw social media? Kun je daar nog wat aan verbeteren of ben je hier al redelijk goed in?

De social mediamarketeers van ipsis helpen je graag bij jouw social mediakanalen. Neem contact met ons op!

Andere Tips en updates:

<p>Hoe relevant is Facebook anno 2019?</p>

Hoe relevant is Facebook anno 2019?

 
<p>Adverteren op Instagram Stories</p>

Adverteren op Instagram Stories

 
<p>Creatief gebruik van emoticons in marketingcommunicatie</p>

Creatief gebruik van emoticons in marketingcommunicatie