Social media is in een stijgende lijn heel belangrijk geworden voor bedrijven om potentiële klanten te kunnen benaderen. E-mailmarketing daarentegen raakte hierdoor een beetje achter. Maar e-mailmarketing heeft een zekere comeback gemaakt; tegenwoordig is e-mailmarketing in deze snelgroeiende digitale wereld enorm populair. Een kans die je dus niet moet laten liggen!  

E-mailberichten schrijf je voor jouw potentiële klanten die zich hebben ingeschreven voor jouw nieuwsbrieven met interessante informatie of leuke aanbiedingen. Zij willen meer weten van jouw bedrijf, producten en merk. Bij e-mailmarketing is er een enorme Return on Investment (ROI) . De opbrengst is dan groter dan de investering die je hierin maakt.

Voordelen van e-mailmarketing

Hieronder een aantal fijne voordelen van e-mailmarketing op een rijtje!

  1. Relatief goedkoop: je hebt geen kosten voor drukwerk, verzendingen en dergelijke.
  2. Je kunt het zo aantrekkelijk mogelijk maken. Dit kan door middel van afbeeldingen, leuke teksten, kleuren, video en interactieve mails.
  3. Je kunt exact meten hoe jouw nieuwsbrieven scoren bij de ontvangers. Je kunt zien wat een e-mail bij een ontvanger doet, geweigerde e-mails kun je terugzien, evenals positieve en negatieve respons. Ook zie je het aantal klikken op een link.
  4. Op een snelle manier kun je jouw doelgroep bereiken.
  5. Relevante informatie over jouw ontvanger kun je importeren waardoor je de volgende e-mails meer persoonlijk kunt maken en jouw potentiële klant meer getriggerd wordt.
  6. Berichten via e-mail worden vaak beter gelezen dan op social media. Dit komt vooral doordat de doelgroep jouw nieuwsbrief direct in de mailbox binnenkrijgt. Op social media verandert het algoritme continu waardoor het kan zijn dat jouw bericht niet direct wordt gezien.
  7. Je bouwt een band met jouw potentiële klant op.
  8. Je kunt hiermee meer verkeer naar jouw website en social media kanalen sturen.
  9. Je kunt ervoor zorgen dat je meer abonnees op jouw nieuwsbrief krijgt. Hiervoor kun je een button aan de nieuwsbrief toevoegen waarmee de ontvanger deze voor jou kan delen. Ook op jouw website of social media kun je ervoor zorgen dat mensen zich kunnen inschrijven voor jouw nieuwsbrief.

E-mailmarketing vs. social media

De meerderheid van de mensen checkt als eerste hun e-mail. Er is dus genoeg groeipotentie voor e-mailmarketing. Wat betreft social media is het wel enorm lastig om jouw verhaal in de spotlight te laten schijnen doordat er constante algoritme veranderingen plaatsvinden. Maar dit maakt social media zeker niet onbelangrijk! Op social media is het goed om goede content te creëren en jezelf te laten zien. Je zorgt ervoor dat jouw potentiële klant interesse in jouw merk krijgt én ook zeker het vertrouwen kan hier heel goed opgewekt worden.

E-mailmarketing en social media versterken elkaar vooral. Deel leuke nieuwtjes en persoonlijkecontent vooral op social media en deel meer verdieping van jouw strategie én leuke kortingen, call-to-actions, acties en persoonlijke informatie via e-mailmarketing. Maak het persoonlijk en zorg dat je een band krijgt met jouw potentiële klant!

Wil jij hulp bij e-mailmarketing?

Heb jij vragen over e-mailmarketing of een andere vraag die je wil stellen? Het team van ipsis helpt jou graag! Je kunt contact met ons opnemen via het contactformulier of telefonisch via 0227 – 27 27 00.

mail.jpg