De kwaliteitsbepaling van Google

In mei 2011 publiceerde Google een interessant artikel met betrekking tot de Panda update. Deze Panda update is bedoeld om de kwaliteit van de zoekresultaten te verhogen door met name pagina's van lage kwaliteit te elimineren.

Wat wordt er nou precies bedoeld met lage kwaliteit en hoe komt u erachter of uw pagina's voldoen aan de kwaliteitseisen van Google? In dit artikel kunt u lezen welke vragen Google stelde bij het schrijven van hun algoritme.

Hieronder de 23 vragen die Google gebruikt om de kwaliteit van een pagina of artikel te bepalen:

  1. Zou u de informatie in dit artikel vertrouwen?
  2. Is het artikel geschreven door een expert of iemand die écht bekend is met het thema, of is het meer oppervlakkig?
  3. Heeft de website duplicate of overlappende content, of overtollige artikelen in dezelfde thema's met slechts een aantal zoekwoorden die zijn aangepast?
  4. Zou u uw creditcardgegevens aan deze website durven te geven?
  5. Bevat het artikel spelfouten, stijlfouten of feitelijke onjuistheden?
  6. Zijn de artikelen gebaseerd op de interesses van de lezers, of genereert de website content door proberen te gokken wat misschien wel goed scoort in Google?
  7. Bevat het artikel originele content of informatie, origineel onderzoek of originele analyses?
  8. Geeft de pagina echt meerwaarde ten opzichte van andere pagina's in de zoekresultaten?
  9. In welke mate wordt er kwaliteitscontrole toegepast op de content?
  10. Beschrijft het artikel meerdere kanten van een bepaald onderwerp?
  11. Wordt de website gezien als een autoriteit binnen een bepaald thema?
  12. Is er een massaproductie van content door veel auteurs of wordt het verspreid door een groot netwerk van websites, zodat de individuele pagina's niet meer zoveel aandacht krijgen?
  13. Is er moeite in het artikel gestoken, of is het haastig en slordig geschreven?
  14. Voor een gezondheidsgerelateerde zoekopdracht, zou u de informatie die wordt gegeven ook daadwerkelijk vertrouwen?
  15. Wanneer de website bij naam wordt genoemd, zou u deze dan herkennen als autoriteit?
  16. Bevat het artikel een complete of uitgebreide beschrijving van het onderwerp?
  17. Bevat het artikel diepgaande analyses of interessante informatie die verder gaat dan wat vanzelfsprekend is?
  18. Is dit een soort pagina die u zou bookmarken, delen met een vriend of zou aanraden?
  19. Bevat het artikel overdreven veel advertenties die bezoekers afleiden van de daadwerkelijke content?
  20. Verwacht u dat dit artikel in een magazine, encyclopedie of boek zou verschijnen?
  21. Zijn de artikelen kort, niet degelijk of weinig behulpzaam?
  22. Zijn de pagina's geproduceerd met veel zorg en aandacht voor details, of andersom?
  23. Zouden gebruikers klagen wanneer ze pagina's van deze site zien?

Opmerkingen

Veel van deze punten hebben betrekking op artikelen. In de Panda update zijn dan ook veel "artikelen-websites" en "massa-geproduceerde websites" benadeeld.
Toch is het voor elke website interessant om deze vragen langs uw eigen content te leggen.

Meer informatie? Bel ons via 0229 27 27 00 of maak gebruik van ons contactformulier.

Bron: Karel Geenen

Andere Tips en updates:

<p><strong><span class=Bij ipsis zijn we nooit uitgeleerd! 

">

Bij ipsis zijn we nooit uitgeleerd! 

 
<p><strong>Recruitment-winterboost!</strong></p>

Recruitment-winterboost!

 
<p><strong>Snoobi VS. Analytics</strong></p>
Aida de Haan

Snoobi VS. Analytics

 
0229272700