Contentmarketing: relevant voor jouw klant

Sinds 2011 is contentmarketing echt aan het doorbreken en tegenwoordig is het niet meer weg te denken. Maar wat is contentmarketing eigenlijk en waar gebruiken we het precies voor? En waarom is het onmisbaar voor ieder bedrijf? Dat leggen wij jou graag uit!

Wat is contentmarketing?

Contentmarketing is een vorm van marketing waarbij de content zo wordt ingezet dat lezers hiervan uiteindelijk jouw klant zullen worden. Hiervoor hoef je niet jouw eigen bedrijf de hemel in te prijzen, maar met behulp van relevante content de lezer of doelgroep echt te helpen. Want als de content echt indruk maakt op iemand, dan zal dit ervoor zorgen dat de kans op een nieuwe klant vergroot wordt. Op deze manier ontstaat er dus een diepere connectie en zullen de lezers als het ware micro ambassadeurs van jouw bedrijf worden. Zo zullen zij hoogstwaarschijnlijk deze positieve ervaring met anderen delen door middel van mond-op-mond reclame. Veel grotere bedrijven passen contentmarketing al succesvol toe, maar voor kleinere bedrijven zoals ZZP’ers en mkb’ers is dit extra aantrekkelijk. Deze vorm van marketing is een perfecte strategie om in te zetten.

Vindbaarheid in de zoekmachine

Contentmarketing is uiterst geschikt om in te zetten voor de vindbaarheid in de zoekmachine. Zo zijn contentmarketing en SEO bijna onafscheidelijk, doordat je zonder goede content geen goede SEO strategie kunt uitvoeren en zonder SEO zal jouw content veel minder gelezen worden.
SEO is een duurzame manier om potentiële klanten jouw content sneller te laten vinden. Als een potentiële klant dus zoekt op een bepaalde term, waar jouw content antwoord op geeft zal jouw artikel op een hoge plek komen in de zoekmachine en daar ook vaak voor een lange tijd blijven staan. Hierdoor kunnen potentiële klanten die zoeken op bepaalde termen sneller op jouw website terecht komen, omdat jij het antwoord voor hen hebt.

B2B & B2C

Contentmarketing is geschikt om in te zetten voor zowel Business-to-Business, als voor Business-to-Customer. Een voorbeeld van Business-to-Business is bijvoorbeeld wanneer een reclamebureau, zoals ipsis, uitleg geeft over SEO en hierbij de lezers helpt om hier het meeste uit te halen. De lezer van het artikel is werkzaam bij een bedrijf waarvan hij zoekt naar een antwoord op zijn vraag over SEO.

Een goed voorbeeld van Business-to-Customer is Albert Heijn. Je bent vast wel eens op zoek gegaan naar een recept voor een heerlijk gerecht. De kans is dan groot dat je op de website van Albert Heijn terecht bent gekomen. Je kunt het desbetreffende recept gebruiken en alle ingrediënten direct in het digitale boodschappenlijstje plaatsen en vervolgens bij Albert Heijn aanschaffen. Ook Karwei is hier heel goed in. Zij maken how-to video’s en artikelen om de klanten te helpen bij het gebruik van de gekochte producten. Op deze manier zorgen zij ervoor dat de klant erg goed wordt geholpen en staan zij bovenaan in de zoekmachine wanneer er gezocht wordt op bijvoorbeeld “hoe leg ik laminaat”.

Contentmarketing is dus een goede manier om nieuwe klanten te trekken en zich aan je te laten binden. Uiteindelijk zal het aan de kwaliteit van de content liggen hoeveel effect dit zal hebben op de desbetreffende klanten. Zijn ze onder de indruk of juist “not amused”? ipsis helpt je graag met het neerzetten van ijzersterke content. Neem voor meer informatie contact met ons op via de chat, ons contactenformulier of telefonisch via 0229 - 27 27 00.

Bel mij terug

Deel de liefde:

Heeft u vragen?