Het duurde langer dan verwacht, maar binnenkort is het mogelijk om in Nederland te adverteren via Pinterest.

Om adverteerder te worden op Pinterest, moet je net als bij Facebook en Instagram een bedrijfsprofiel aanmaken. Via je bedrijfsprofiel claim en koppel je je website aan Pinterest. Het voordeel van een bedrijfsprofiel is dat je toegang krijgt tot een uitgebreid rapportage dashboard waarbij je alle campagneresultaten in één overzicht te zien krijgt.

Pinterest Ads Manager

Een campagne opzetten doe je in Pinterest Ads Manager. Je bepaalt je doel, looptijd, doelgroep en budget. Binnen de advertentie-omgeving kun je de volgende doelstellingen selecteren: merkherkenning opbouwen en overweging beïnvloeden.

Merkherkenning opbouwen

  • Merkherkenning: help mensen je merk, producten en andere diensten te ontdekken
  • Videoweergaven: trek meer aandacht met je video’s en zorg dat mensen je merk leren kennen

Overweging beïnvloeden

  • Verkeer: leid meer bezoekers naar je website
  • App installatie: zorg dat mensen je app downloaden en installeren

Aan de hand van je doelstelling bepaal je welk type advertentie je kunt selecteren: gesponsorde pins, gesponsorde video’s, gesponsorde app pins en gesponsorde carrousels.

Na je advertentiekeuze stel je je targeting in. Je hebt hierbij de keuze uit de volgende targeting opties: doelgroep targeting, interesse targeting, trefwoorden targeting en leeftijd targeting.

Net als Instagram is Pinterest een visueel social mediaplatform. De uitstraling en de inhoud bepalen de waarde van je pin en daarmee automatisch ook je zichtbaarheid en effectiviteit.

Voor nu is het nog even wachten tot het adverteren op Pinterest ook daadwerkelijk beschikbaar is. Wil je tot die tijd meer informatie of heb je hulp nodig bij het adverteren op andere social mediaplatformen? Neem dan contact met ons op.

refer-friend-concept-with-hand-drawn-people_23-2148279038.jpg