Google Mijn Bedrijf is een handige en gratis tool. Zet je dit goed in dan kan dit je veel opleveren. Zeker voor lokale ondernemers is Google Mijn Bedrijf onmisbaar. Wat is het precies en wat moet je zeker niet vergeten bij het inrichten hiervan? Wij geven tips!

nieuwsbrief-googlemijnbedrijf-ipsis.jpg

Wat is Google Mijn Bedrijf?

Google Mijn Bedrijf is een gratis tool van Google en biedt veel meerwaarde voor jouw bedrijf. Wanneer je Googelt naar een restaurant in de buurt of zoekt naar een bedrijf, dan krijg je in de zoekresultaten bedrijven te zien. Deze bedrijfsvermelding heeft een opvallendere positie binnen Google dan organische zoekresultaten. Bij de vermelding wordt de naam, het adres en contactgegevens en aanvullende informatie zoals openingstijden getoond. Daarnaast kunnen mensen via deze weg reviews geven over bedrijven en kun je dus direct zien of dat ene restaurantje echt zo goed is als dat het eruit ziet.

Tips voor het beste resultaat

1. Integreer zoekwoorden in je bedrijfsnaam

Dit is een manier om sneller gevonden te worden als iemand op zoek is naar jouw bedrijf of diensten. Bijvoorbeeld als de bedrijfsnaam ‘ipsis’ is dan is het goed om ‘reclamebureau ipsis’ te vermelden. Als mensen dan zoeken naar reclamebureau komen ze eerder bij ipsis terecht en dit maakt het herkenbaarder.

2. Openingstijden

Werk de openingstijden op Google Mijn Bedrijf bij. Je wil niet dat mensen voor een gesloten deur komen te staan. Daarbij is het voor de mensen handig om te weten wanneer je open bent. Zorg ervoor dat dit altijd actueel is. Je kunt ook afwijkende openingstijden instellen tijdens bijvoorbeeld feestdagen of je openingstijden koppelen aan de openingstijden op je website zodat je het maar op één plek hoeft aan te passen. Wil je dit koppelen? Wij helpen je graag.  

3. Reageer op reviews

Reviews zijn ontzettend belangrijk, vooral nieuwe klanten zullen vaak de reviews lezen om te bepalen of ze met een bedrijf in zee gaan. Klanten lezen graag dat je klachten serieus neemt en willen ook graag dat je positieve feedback waardeert. Reageer daarom altijd op je reviews in Google Mijn Bedrijf. Is een review negatief? Reageer dan netjes en vraag de klant om contact met je op te nemen zodat jullie het goed op kunnen lossen. Je kunt de Google reviews ook koppelen aan je website, zo kun jij op je website alle reacties van klanten tonen! 

4. Voeg acties en kortingen toe

Heb jij acties of kortingen lopen? Voeg ze dan toe aan Google Mijn Bedrijf. Je bedrijfsvermeldingen zullen meer opvallen net als de acties en kortingen. Je voegt deze toe door naar ’updates’ te gaan, hier kun je een bericht maken waarin je jouw actie of korting kunt vermelden. Heb je geen kortingen of acties? Vermeld dan bij de updates actualiteiten, bijvoorbeeld nieuwe producten of diensten die je aanbiedt.

5. Categorieën instellen

Google Mijn Bedrijf biedt de mogelijkheid om één of meerdere bedrijfsactiviteiten toe te voegen aan je categorieën. Je kunt dit doen in de vorm van producten of services. Voeg deze zo uitgebreid mogelijk toe aan je bedrijfsprofiel zodat je goed gevonden wordt en klanten weten wat ze kunnen verwachten bij jouw bedrijf. 

6. Meten is weten

Track de link vanuit Google Mijn Bedrijf naar je website. Dit doe je door een UTM-code toe te voegen aan de link naar jouw website. Dankzij de UTM-code kun je het verkeer vanuit Google mijn Bedrijf meten in Google Analytics. Wil je zien of er veel verkeer komt via Google Mijn Bedrijf of wat de gemiddelde sessie duur is? En of er conversies gehaald worden? Dan is het zeker aan te raden om je UTM-code toe te voegen. Is dit te ingewikkeld? Google biedt zelf ook overzichten aan met daarin statistieken van jouw Google Mijn Bedrijfsvermelding. Deze krijg je binnen op jouw Googleaccount.

7. Voeg goede beelden toe

Heb je een showroom, restaurant of mooie winkel? Dan wil je dat bezoekers dit vooraf goed kunnen zien. Mooie beelden van de showroom of het restaurant kan de bezoeker overhalen om een hapje bij jou te komen eten of langs te komen in de showroom.

Neem contact op

Heb jij vragen over Google Mijn Bedrijf? En wil jij dit gaan inzetten voor jouw bedrijf, maar weet je niet goed hoe? Neem contact met ons op, wij helpen je graag verder.

Neem contact op

Vincent 1
Geschreven door:

Vincent Castenmiller

Directeur-eigenaar
Heb je vragen?

Waarom stoppen met lezen...

nieuwsbrief-SEO-ipsis.jpg

Hoe zet je ChatGPT in voor effectieve SEO?

zoekwoorden.png

Hoe vind ik goede zoekwoorden?

Afbeelding voor snippets artikel.jpg

Wat zijn ‘snippets’ en hoe kun je hier je voordeel uithalen?

zoekwoorden.png

Hoe vind ik goede zoekwoorden?

Afbeelding voor snippets artikel.jpg

Wat zijn ‘snippets’ en hoe kun je hier je voordeel uithalen?