Om voor een klant inboundmarketing goed in te kunnen zetten is het een vereiste dat de website een goede basis heeft en voldoet aan de eisen van de huidige internetbezoeker. Een krachtige website is belangrijk om conversie te genereren. Een goed moment om jouw website eens onder de loep te nemen. Werkt jouw website optimaal, converteert deze goed, of zijn aanpassingen nodig? Wij geven jou 6 tips waarmee je concrete stappen kunt maken tot een succesvolle website.

Tip 1 – Zorg voor goed leesbare teksten

Zorg ervoor dat jouw teksten lekker leesbaar zijn en op de juiste plek staan. Het gaat de bezoeker om de inhoud en het product of de dienst die jij aanbiedt. De bezoeker is op zoek naar informatie en moet deze makkelijk kunnen vinden. Nog te vaak zien we grote lappen tekst en een onlogische indeling. Dit maakt de vindbaarheid van de juiste informatie op jouw website niet optimaal.

Tip 2 – Benadruk de voordelen van jouw product of dienst

Benadruk in de teksten kort en bondig de voordelen van jouw product of dienst. Wees consistent in jouw boodschap. Gebruik hiervoor ook beeldmateriaal (bijv. infographics) en opsommingen, zodat het makkelijk leesbaar is. Breng jouw USP’s duidelijk in beeld.

Tip 3 - Spoor aan tot actie

Een bezoeker moet aangespoord worden tot het ondernemen van actie. Plaats daarom duidelijke actiebuttons voor het opvragen van informatie of een offerte. Een call-to-action heeft effect als deze opvalt, actiegericht en bestaat uit enkele woorden. Verwijder overbodige elementen van jouw website zodat de call-to-actions nog meer opvallen.

Tip 4- Houd formulieren kort en bondig

Een conversieformulier moet zo kort mogelijk zijn. Bied een kort en relevant formulier aan, dan zullen de bezoekers van jouw website meer converteren. Vraag alleen de informatie aan de bezoeker die van belang is, stel geen overbodige vragen want dan haakt de bezoeker sneller af.

Tip 5- Zorg voor goede vindbaarheid

De websitebezoeker van tegenwoordig komt veelal via de zoekmachine naar jouw website, zorg dus dat je goed gevonden wordt. Veel bezoekers komen via een mobiele telefoon binnen, het is daarom belangrijk dat jouw website ‘responsive’ is en meeschaalt met de afmetingen van het scherm van de gebruiker. Dat kan een laptop of tablet zijn, maar natuurlijk ook een smartphone.

Tip 6 – Wees persoonlijk en spreek de bezoeker aan

Spreek met jouw website potentiële klanten aan, wees persoonlijk. Geef jouw onderneming een gezicht door bijvoorbeeld een foto van jezelf of jouw team te plaatsen. Dit geeft een vertrouwd gevoel waardoor de conversie van de bezoekers verhoogt. Dit vertrouwen kun je ook vergroten door bijvoorbeeld keurmerken en reviews op jouw website te plaatsen.

Dit zijn een aantal belangrijke aspecten die bijdragen aan meer conversie op jouw website. Het lijkt simpel, maar de praktijk wijst vaak iets anders uit. Jouw website optimaliseren en conversie genereren is een continu proces, houd daarom steeds rekening met onder meer deze punten.

Wij helpen jou hier graag bij. Je kunt contact met ons opnemen via het contactformulier of via 0229 - 27 27 00. 

Kladblok