Web analyse en contentmarketing gaan in 2014 aan de leiding, aldus een onderzoek van Moz, een bedrijf dat marketing software maakt waarbij inbound marketing centraal staat. Aan 3700 marketeers is gevraagd wat zij de belangrijkste veranderingen vinden op het gebied van marketing.

Webanalyse nummer 1


Marketeers houden van data. Het is dan ook niet verwonderlijk dat webanalyse het afgelopen jaar het meest gebruikte marketinginstrument was. Hoewel maar 1,6 % van de marketeers webanalyse als primair werkveld aangaf zal het ook komende jaar het belangrijkste instrument zijn.

Contentmarketing de grote stijger


Contentmarketing is van nummer 5 naar nummer 2 gestegen als het gaat om belangrijkste marketingactiviteiten. Contentmarketing wordt de afgelopen jaren steeds veelvuldiger toegepast.

Contentmarketing is een strategie waarin jij je als bedrijf positioneert als expert op jouw gebied. Vervolgens deel je deze kennis vrij over de netwerken waar jouw doelgroep zich bevind. Alle content die dit oplevert trekt potentiele klanten aan. Centraal in deze strategie staat het vrij delen van kennis, verkopen zijn daarin niet het directe doel.

De stijging naar nummer twee kan te maken hebben met het feit dat contentmarketing relatief goedkoop is. Je maakt namelijk gebruik van je bestaande netwerk voor de inhoud van je campagne. Daardoor is het niet direct nodig om te investeren in nieuwe uitingen.

Meer informatie over webanalyse en contentmarketing? Maak gebruik van ons contactformulier of neem telefonisch contact met ons op via 0229 - 27 27 00.


Bronnen
:
marketingtribune.nl
Curation.nl

Moz.com

content is king (1)