Strategie
Voordat we met de campagnes starten is het belangrijk om een goed doordachte strategie te ontwikkelen. We brengen het doel en de doelgroep van de campagne in kaart en we beslissen zo op welke kanalen we de doelgroep kunnen bereiken. We houden hierbij rekening met het budget en de tijdlijn waarin we geschikte kandidaten willen werven.
Content creatie
De communicatie naar (potentiële) kandidaten wordt meer en meer visueel. Dat is de reden waarom beeldmateriaal zo belangrijk is. Sprekende foto’s en video's zetten aan tot denken en voegen waarde toe aan een tekst. Het juiste beeldmateriaal maakt een tekst levendig. Onze expertise stelt ons in staat om het beeldmateriaal voor de recruitmentcampagnes te verzorgen.
Fase 1: Employer branding
Voor het inzetten van de campagnes maken we gebruik van een campagne funnel. De funnel bestaat uit verschillende fasen waarbij elke fase een specifieke doel heeft. In de eerste fase, de "awareness" fase, maken we gebruik van een brandingcampagne. Een employer branding campagne is gericht op het opbouwen van een positief imago. Het doel is om de aantrekkingskracht van de organisatie te vergroten en de beste kandidaten te trekken en te behouden.
Fase 2: Traffic campagne
Na deze campagne volgt de "consideration" fase, potentiële kandidaten worden verder begeleid in het besluitvormingsproces met een verkeerscampagne. Deze campagne richten we op het vergroten van het aantal bezoekers van de wervingswebsite of landingspagina. Het doel van de campagne is om zoveel mogelijk relevant verkeer naar de website te leiden.
Fase 3: Lead campagne
In de laatste fase, de "conversion" fase, wordt de potentiële kandidaat uiteindelijk aangemoedigd om over te gaan tot sollicitatie. Voor deze campagne zetten we een leadcampagne in met lead formulieren. het doel van deze campagne is om een database op te bouwen met potentiële kandidaten die interesse hebben in een bepaalde functie.
Kandidaat gevonden!
Heb jij na de campagnes jouw geschikte kandidaat gevonden? Daar zijn wij ontzettend blij mee! Heb jij nog een andere vacature open staan? Dan helpen wij je graag met het vinden van nieuwe kandidaten.
Rapportage en evaluatie
Aan het einde van een campagne zullen we de resultaten van de campagne rapporteren. Hierin nemen we onder andere de impressies, aantal klikken, click-through-rate (CTR) en conversies mee.