Leadgeneratie

Leadgeneratie is een belangrijk speerpunt binnen marketingstrategieën. Je zet marketing in om betere zichtbaarheid en een positieve uitstraling van jouw bedrijf te creëren om hier later de vruchten van te plukken. Zodoende is het voor jou belangrijk om leads te genereren. Leadgeneratie en het genereren van leads kan op verschillende manier en met behulp van verschillende leadgeneratietools.

Leadgeneratie met Snoobi Analytics

Snoobi Analytics biedt inzicht in welke organisaties jouw website bezoeken. Door IP-adressen van bedrijven te koppelen aan een bij Snoobi bekende database worden websitebezoeken gekoppeld aan een bedrijfsnaam.

Je ontvangt wekelijks een rapport met bedrijven die jouw website hebben bezocht en kan online zelfs zien welke pagina’s er zijn bezocht, voor hoe lang en hoe zij binnen zijn gekomen op je website (AdWords, social media, direct, etc.).

Met behulp van de Snoobi rapportages is het voor jou heel eenvoudig om potentiële klanten te benaderen. Je weet tenslotte welke pagina’s zij bekeken hebben en kan hieruit waarschijnlijk concluderen waarin zij interesse hebben. Door middel van telemarketing of direct marketing kan je hier heel specifiek een vervolg aan geven.

Leadgeneratie met AdWords en landingspagina’s

Een andere manier van leadgeneratie is door gebruik te maken van de mogelijkheden van Google AdWords. Met Google AdWords kan je heel gericht adverteren op producten of diensten die voor jou relevant zijn. Je advertenties komen dus enkel naar voren wanneer een potentiële klant op je diensten of producten zoekt.

Het succes van leadgeneratie met Google AdWords is afhankelijk van een goede landingspagina. Deze landingspagina moet aan verschillende aspecten voldoen om zo goed (en zoveel) mogelijk leads te genereren. Voor leadgeneratie is het daarom belangrijk dat de teksten op de landingspagina kort en bondig zijn en dat er een duidelijke call to action is. In het geval van leadgeneratie is deze call to action vaak een kort contactformulier.

Deel de liefde:

Heeft u vragen?