Direct Marketing

Een DM-kaart of brochure versturen per post, dat is een heel persoonlijke benadering van jouw doelgroep. 

Bij direct marketing gaat het juist om die directe benadering van je doelgroep. Dit in contact treden met je (potentiële) klanten kan bijvoorbeeld per post, ook wel direct mail genoemd. Ook telemarketing kan voor jou een waardevolle vorm van direct marketing zijn. Dit is een heel effectief middel doordat je telefonisch de directe dialoog met je (potentiële) klant aangaat. Een ander middel dat bij direct marketing veel ingezet wordt is het versturen van een nieuwsbrief per e-mail, e-mail marketing. Allemaal vormen van direct marketing (on- en offline) die er op gericht zijn om de lezer aan te zetten tot een actie, zoals het bezoeken van je website of het bellen naar jouw onderneming. Voor direct marketing kan je gebruik maken van een database waarin de klantgegevens worden bijgehouden. In dit geval is je CRM heel waardevol. Er zijn ook externe databases die het mogelijk maken om met direct marketing jouw doelgroep aan te kunnen spreken. 

Maak resultaten meetbaar

De meetbaarheid van de respons is een belangrijk voordeel van de diverse vormen van direct marketing. Indien je bijvoorbeeld een nieuwsbriefmodule inzet waarbij jouw contactpersonen direct benaderd worden, dan kan het effect hiervan uitstekend gemeten worden met de statistieken die aan het mailingprogramma hangen.


Deel de liefde:

Heeft u vragen?