Dé online marketing trends voor 2022

Het einde van het jaar is in zicht. Dit betekent dat er weer een nieuw jaar voor de deur staat: hoog tijd om jouw marketingstrategie erbij te pakken. De online marketingwereld gaat als een trein en nieuwe trends vliegen je om de oren. Deze wil je natuurlijk niet missen in jouw eigen strategie. Wij zetten een aantal marketing trends van 2022 voor jou op een rij.

1.    Waardevolle content marketing

Wil je uitblinken in jouw branche dan is het belangrijk om jouw potentiële klant waardevolle informatie te geven. Een website en social media inzetten is één, maar wil je de markt veroveren én de juiste klanten aantrekken dan is het belangrijk om je te onderscheiden met boeiende content.

Zichtbaarheid, geloofwaardigheid en autoriteit spelen hierbij een grote rol. Zet je deze op de juiste manier in? Wedden dat je dan jouw ideale klant aantrekt.

2.    Jouw strategie geheel geautomatiseerd

Knipper met je ogen en er zijn weer nieuwe technologische ontwikkelingen bijgekomen. De markt gaat razendsnel en het is soms moeilijk om deze bij te benen. Gelukkig is het tegenwoordig mogelijk om veel werkzaamheden te automatiseren met als doel om efficiënter te werken.

Bij de inzet van marketing operations ga je na welke processen en taken beter ingezet kunnen worden en waar je tijd op kunt besparen en zelfs winst op kunt boeken door deze te automatiseren. Een voorbeeld hiervan is Google Docs. In deze tool is het mogelijk om de tekst voor een artikel letterlijk sprekend op papier te zetten. Spreek jouw woorden uit en Google Docs vertaald deze naar een tekst. Dit scheelt tijd, maar ook het artikel wordt veel persoonlijker doordat de zinnen natuurlijker op zijn gebouwd.

3.    Veranderingen op SEA gebied

Ben jij van plan om online te adverteren of zet jij al online advertenties in om jouw doelgroep te bereiken? Er zijn een aantal zaken die gaan veranderen. In juni 2022 is het helaas niet meer mogelijk om gebruik te maken van uitgebreide zoekadvertenties. Ook third-party cookies verdwijnen. Geen zorgen: de cookies zijn er zeker nog tot 2023. Tot die tijd houden we je uiteraard op de hoogte van de ontwikkelingen.

Meer hierover lees je in dit artikel.

4.    Het beste van twee werelden: hybride events

Hybride events zijn sinds de komst van het coronavirus populairder dan ooit. Het type event gaat al een tijd mee, maar wordt vooral in deze tijd veelvuldig ingezet. Tijdens een hybride event is het mogelijk om online of offline deel te nemen. Persoonlijk contact is tijdens een event vaak heel waardevol, maar omdat men tegenwoordig de afweging maakt om wel of niet fysiek deel te nemen is er de mogelijk om online aanwezig te zijn.

Tijdens een hybride event gaat de online beleving vaak verder. De online bezoeker krijgt dezelfde ervaring mee als de fysieke bezoeker. Het is bijvoorbeeld mogelijk om het event ook digitaal te tonen als animatie waardoor het voelt alsof de online bezoeker daadwerkelijk fysiek aanwezig is.

Klaar om jouw strategie te rocken?

Ben je er klaar voor om in 2022 een vliegende start te maken en kun je nog wel wat hulp gebruiken rondom jouw marketingstrategie? Neem dan gerust contact met ons op. Onze marketeers helpen jou graag.

Melissa Roossien Melissa Roossien
Auteur
Melissa Roossien

Alles wat met beeld, tekst en creatie te maken heeft vind ik echt een super leuke uitdaging. En vooral content creëren voor klanten. Want wat is er mooier dan succesvolle content maken voor klanten? Bij ipsis werk ik met een breed klantenpakket wat ik onwijs uitdagend en leuk vind om te doen. Elke klant is anders, dat is wat het voor mij zo leuk maakt!

Meer over Melissa

Andere Tips en updates:

<p>Oh nee, wat nu? Third party cookies zijn straks verleden tijd</p>
Melissa Roossien

Oh nee, wat nu? Third party cookies zijn straks verleden tijd

 
<p><strong>De nieuwe functies van LinkedIn</strong></p>
Naomi Sauer

De nieuwe functies van LinkedIn

 
<p>Google MUM-update: opmars van contextuele search</p>
Marije Bregman

Google MUM-update: opmars van contextuele search

 
0229272700