6 tips voor Google Mijn Bedrijf

Google Mijn Bedrijf is een handige tool waar nog veel te weinig bedrijven goed gebruik van maken. Zet je dit goed in dan kan dit je veel opleveren. Zeker voor lokale ondernemers is Google Mijn Bedrijf onmisbaar. Wat is het precies en wat moet je zeker niet vergeten bij het inrichten hiervan? Wij geven tips!

 

Wat is Google Mijn Bedrijf?

Google Mijn Bedrijf is een gratis tool van Google en biedt veel meerwaarde voor jouw bedrijf. Wanneer je Googlet naar een restaurant in de buurt of zoekt naar een bedrijf, dan krijg je in de zoekresultaten bedrijven te zien. Deze bedrijfsvermelding heeft een opvallendere positie binnen Google dan organische zoekresultaten. Bij de vermelding wordt de naam, het adres en contactgegevens en aanvullende informatie zoals openingstijden getoond. Daarnaast kunnen mensen via deze weg reviews geven over bedrijven en kun je dus direct zien of dat ene restaurantje echt zo goed is als dat het eruit ziet.

 

  1. Integreer zoekwoorden in je bedrijfsnaam

Dit is een manier om sneller gevonden te worden als iemand op zoek is naar jouw bedrijf of diensten. Bijvoorbeeld als de bedrijfsnaam ‘ipsis’ is dan is het goed om ‘reclamebureau ipsis’ te vermelden. Als mensen dan zoeken naar reclamebureau komen ze eerder bij ipsis terecht.

  1. Openingstijden

Werk de openingstijden op Google Mijn Bedrijf bij. Je wil niet dat mensen voor een gesloten deur komen te staan. Daarbij is het voor de mensen handig om te weten wanneer je open bent. Zorg ervoor dat dit altijd actueel is.

  1. Reageer op reviews

Klanten lezen graag dat je klachten serieus neemt en willen ook graag dat je positieve feedback waardeert. Reageer daarom altijd op je reviews in Google Mijn Bedrijf. Is een review negatief? Reageer dan netjes en vraag de klant om contact met je op te nemen zodat jullie het goed op kunnen lossen.

  1. Voeg acties en kortingen toe

Heb jij acties of kortingen lopen? Voeg ze dan toe aan Google Mijn Bedrijf. Je bedrijfsvermeldingen zullen meer opvallen net als de acties en kortingen. Je voegt deze toe door naar ’posts’ te gaan, hier kun je een bericht maken waarin je jouw actie of korting kunt vermelden. Heb je geen kortingen of acties? Vermeld dan bij de posts actualiteiten, bijvoorbeeld nieuwe producten of diensten die je aanbiedt.

  1. Categorieën instellen

Google Mijn Bedrijf biedt de mogelijkheid om één of meerdere bedrijfsactiviteiten toe te voegen aan je categorieën. Je kunt de categorie niet zelf verzinnen, Google stelt categorieën voor die je kunt toevoegen. Dit zorgt ervoor dat je nog gemakkelijker wordt gevonden. De categorieën zijn namelijk gelinkt aan de zoekopdrachten.

  1. Meten is weten

Track de link vanuit Google Mijn Bedrijf naar je website. Dit doe je door een UTM-code toe te voegen aan de link naar jouw website. Dankzij de UTM-code kun je het verkeer vanuit Google mijn Bedrijf meten in Google Analytics. Wil je zien of er veel verkeer komt via Google Mijn Bedrijf of wat de gemiddelde sessie duur is? En of er conversies gehaald worden? Dan is het zeker aan te raden om je UTM-code toe te voegen. Is dit te ingewikkeld? Google biedt zelf ook overzichten aan met daarin statistieken van jouw Google Mijn Bedrijfsvermelding. Deze krijg je binnen op jouw Google account.

  1. Voeg goede beelden toe

Heb je een showroom, restaurant of mooie winkel? Dan wil je dat bezoekers dit vooraf goed kunnen zien. Mooie beelden van de showroom of het restaurant kan de bezoeker overhalen om een hapje bij jou te komen eten of langs te komen in de showroom.

 

Heb jij vragen over Google Mijn Bedrijf? En wil jij dit gaan inzetten voor jouw bedrijf maar weet je niet goed hoe? Neem contact met ons op, wij helpen je graag verder.

Naomi Sauer Naomi Sauer
Auteur
Naomi Sauer

Van het bedenken en realiseren van succesvolle reclame-uitingen en campagnes tot het creëren van de juiste ‘brand awareness’. Bij ipsis kan ik onze klanten echt helpen met een marketingstrategie op maat gemaakt. Ik zie de uitdaging om successen te behalen en waarde te creëren voor onze klanten.

Meer over Naomi

Andere Tips en updates:

<p>Lead nurturing: zet leads om naar klanten</p>
Melissa Roossien

Lead nurturing: zet leads om naar klanten

 
<p>Wat is de meerwaarde van social listening?</p>
Marije Bregman

Wat is de meerwaarde van social listening?

 
<p>De menukaart van ipsis</p>
Vincent Castenmiller

De menukaart van ipsis