Crossmediaal concept voor Fiets.com

Fiets.com is een fietsenwinkel en één van de grotere dealers van A-merken fietsen in Noord-Holland. De eerste winkel van Fiets.com staat in Wormerveer en bestaat uit maar liefs 2.500 m2 vol met fietsen. Een ware beleving voor de klant. Winkel nummer twee is sinds begin maart open. Voor de start van het nieuwe fietsseizoen moet er natuurlijk het een en ander gebeuren om goed in beeld te komen bij de doelgroep. Daarvoor heeft ipsis samen met Add Social een crossmediaal concept ontwikkeld en uitgevoerd.

Crossmediaal concept
Crossmediaal concept voor Fiets.com

Onderdelen van het crossmediale concept:

  • Offline adverteren
  • Online adverteren via AdWords en Social Media
  • Social Media beheren
  • Brochure
  • Winactie opzetten
  • Video
Crossmediaal concept voor Fiets.com
Crossmediaal concept voor Fiets.com
Crossmediaal concept voor Fiets.com
Crossmediaal concept voor Fiets.com
Crossmediaal concept voor Fiets.com
Crossmediaal concept voor Fiets.com
Crossmediaal concept voor Fiets.com
Crossmediaal concept voor Fiets.com
Crossmediaal concept voor Fiets.com

Om het nieuwe fietsseizoen goed te starten moest er eerst een goed crossmediaal concept worden ontwikkeld voor Fiets.com. Er werd bepaald welke middelen er in moesten worden gezet en er werd een planning gemaakt. Adverteren is een groot onderdeel van het plan. Zowel offline als online wordt er geadverteerd voor Fiets.com. In het gebied waar Fiets.com zich bevindt wordt er in zondagskranten en het Noord-Hollands dagblad geadverteerd met acties, aanbiedingen en koopzondagen. Online wordt er geadverteerd via Google AdWords. Ook hierbij is er rekening gehouden met het gebied waar de doelgroep van Fiets.com zich bevindt en wordt er heel gericht geadverteerd. Naast AdWords wordt er ook op Social Media geadverteerd om ook zo de doelgroep te bereiken en Fiets.com onder de aandacht te brengen. Dit gedeelte wordt uitgevoerd door Add Social.

Brochure

Ieder jaar wordt er een brochure ontworpen en gedrukt voor Fiets.com. Deze brochure bevat aanbiedingen, nieuwe fietsen, tips en tricks, een winactie, nieuws en informatie over de Fiets.com winkels. Met maar liefst 20 pagina’s wordt de doelgroep goed geïnformeerd. De vormgeving, een stukje van de fotografie, het uitzoeken van de juiste drukker en de verspreiding zijn allemaal door ipsis verzorgd. De brochure heeft een oplage van 196.000 en wordt verspreid in de regio van Fiets.com.

Social media + winactie

Het social mediabeheer valt onder Add Social. Wekelijks wordt er content gecreëerd en geplaatst op de Facebookpagina van Fiets.com. Dit alles volledig in stijl van Fiets.com en aansluitend op de actualiteiten. Speciaal voor dit seizoen is er een winactie voor Facebook bedacht. Wanneer er een fiets is aangekocht bij Fiets.com is het mogelijk om deze terug te winnen via Facebook. Bij de winkel van Fiets.com is er een banner geplaatst waarvoor mensen op de foto kunnen met hun nieuwe fiets. Deze foto delen zij op Facebook en diegene met de meeste likes wint. Deze winactie is bedacht en opgezet door Add Social en ipsis. Er zijn een flyer en banner voor ontworpen, gedrukt en geplaatst.

Video

Een onderdeel wat ook opgenomen is in het crossmediale concept is video. In samenwerking met Add Social zijn er verschillende video’s gemaakt voor Fiets.com die zowel op de website als op social media worden gebruikt. Hierdoor krijgt de kijker een goede indruk van de fietsen. Daarnaast geeft video een bepaalde sfeer mee en spreekt het meer dan tekst.

Al deze onderdelen vormen een prachtig crossmediale aanpak voor Fiets.com. Juist de combinatie van verschillende middelen zorgt voor goede zichtbaarheid en de juiste beleving. Wil jij dit nou ook? Neem dan contact met ons op, wij helpen je graag verder!

Deel de liefde:

Heeft u vragen?